Autolak en blanke lak aanbrengen hoe?

Ik heb een kras op m'n auto die ik wil wegwerken.
In het doosje zit een lakstift en nog een lak (denk blanke lak maar weet dit niet zeker).
Hoe aan te brengen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
4.1K

Het beste antwoord

Hallo AlPacina,

Klopt de andere is blanke lak .
Je doet eerst de kleur, dit laat je even drogen ( 5 minuten) daarna breng je de blanke lak aan.

Voor een mooi resultaat bij een kras draai ik meestal een puntje aan een vloeitje, zo kan je de kras mooi invullen.( Die kwastjes zijn meestal veel dikker dan de kras).

Succes ermee,
Leonard
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie tip, dat puntje van het vloeitje. +

Andere antwoorden (1)

Als eerste maak rondom de kras en de kras goed schoon.
Geen chemische cleaner o.i.d.
Daarna controleer je of de kleur wel goed overkomt met de kleur van je wagen ( een auto verkleurt in de loop der jaren ).
Mocht dat allemaal kloppen, dan breng je heel voorzichtig een klein beetje verf in de kras, het overtollige veeg je weg met een zachte doek.
Daarna laat je de lak goed uitharden, daarna breng je de toplaag aan, dat is de blanke lak.
Mocht het om een kleine kras gaan op een groot plat vlak, dan moet je er wel aan denken dat de blanke lak duidelijk zichtbaar wordt ( je kan er dan ook voor kiezen om de blanke lak te laten voor wat hij is ).
Immers met een was en wax beurt dan vind je er nauwelijks wat van terug.

Mijn ervaring is wel dat dergelijke reparaties als deze niet goed gebeuren vaak meer afbreuk doen aan het geheel dan het krasje zelf.
Alleen als de kras echt door de lak zelf heen zit, dus tot aan het blanke metaal dan heb je geen keuze.
Lichte krasjes kun je in de meeste gevallen beter wegpoetsen met een goede wax dan met een verfkwast.
Zorg in iedergeval wel voor goed licht en een stofvrije omgeving.