is het mogelek als 17 jarige een auto op naam te hebben??

Ik ben 17 heb nog geen rijbewijs en wil een auto op mijn naam zetten, is dat mogelijk???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
13.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor jezelf of voor iemand anders?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelek..., ????

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet: "Voor het overschrijven van een kentekenbewijs van een auto of ander voertuig moet u minimaal 18 jaar zijn en in Nederland wonen."
Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-als-ik-een-auto-of-ander-voertuig-wil-kopen.html

Daarbij zou je je auto niet kunnen verzekeren. Je zult dus toch nog even moeten wachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heej bedank voor de reactie vooral de link was erg nuttig dan kon ik het ook even lezen als bevestiging op je and. Mvg Elbert

Andere antwoorden (3)

ja dat is mogelijk ,alleen je mag er niet mee rijden en zal waarschijnlijk wel geschorst moeten worden en dan mag hij niet op de openbare weg staan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit kan niet. je moet 18 zijn.
Zie de bron voor de folder van het RDW (versie Maart 2012)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag niet eens een auto kopen als minderjarige.
Je bent alleen bevoegd zelfstandig rechtshandelingen te verrichten met toestemming van wettelijke vertegenwoordiger(s).
Maar zelfs al zouden je ouders toestemming geven....
zelfs al zou je die auto van iemand krijgen...
je bent en blijft minderjarig!

Je blijft dit tot je 18 geworden bent.

Het is dus niet mogeljk.