Wat is een snelle manier om je autoramen ijsvrij te krijgen?

Ik heb een hoes,deze valt over de ramen heen,maar met deze (strenge) vorst zijn de ramen toch aangevroren.Krabben gaat wel,maar het zit soms zo vast dat ik een kwartier/half uur bezig ben.Heeft iemand een tip om dit op een makkelijke manier te doen?Een speciaal soort krabber misschien?Of de ramen ergens mee insmeren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zweer bij de krabber van PRAXIS. Hij heeft de vorm van een trekkertje, dus met een stevige handvat. Hij heeft drie functies: -watertrekker, die is knap waardeloos, -zaagtand krabber, is prima om het hardste ijs eerst te breken, - vlakkrabber, is fijn om de ijsresten te verwijderen. Ik ben meestal binnen drie minuten klaar. Succes, ennuh...wel effe handschoenen aan hè.

Ruitontdooier is voor mij een echt geschenk, paar keer sprayen over de ruiten en weg is het ijs. stond ik eerst een kwartier te krabben, ben ik nu binnen 5 a 10 minuten weg.

Ik doe wat uit milieutechnisch oogpunt absoluut een gruwel is. Ik laat motor vijf minuten stationair draaien. En doet de verwarming het.

Gewoon 5 minuten van te voren aanzetten,en de aanjager volop aan. Doordat de warme lucht het ijs al langzaan begint op te lossen kun je het ook gemakkelijker verwijderen.

Zo'n spray werkt niet altijd en is heel vies. De motor laten lopen vind ik een beetje a-sociaal voor de buurt, zeker als jij heel vroeg weg moet en anderen liggen te slapen. Bovendien zijn beide methodes slecht voor het milieu. Krabben met een lege CD hoes werkt het beste. Je kunt grotere oppervlakken krabben en ook veel egaler.

Gewoon een deken over je voorruit heen leggen, zodat de voorruit en een deel van de voor zijruiten ook bedekt zijn. 's Morgens even krabben achter en op de achter zijruiten en je rijdt zo weg. Simpel eigenlijk.

Ik gooi er vaak water over, GEEN HEET water hoor want dan knapt het glas ervan kapot. Lauw water!! Is misschien niet het verstandigste maar het werkt zeer snel, dat wel.

Zorg dat je hoes droog is voordat je hem over de auto legt ,leg eventueel nog een oude krant onder de hoes en je hoeft niet meer te krabben,de hoes houd de jkrant op zijn plek en de krant isoleert de ruiten van de hjoes en het water wat er eventueel nog onder zit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100