Wat is een snelle manier om je autoramen ijsvrij te krijgen?

Ik heb een hoes,deze valt over de ramen heen,maar met deze (strenge) vorst zijn de ramen toch aangevroren.Krabben gaat wel,maar het zit soms zo vast dat ik een kwartier/half uur bezig ben.Heeft iemand een tip om dit op een makkelijke manier te doen?Een speciaal soort krabber misschien?Of de ramen ergens mee insmeren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Binnen in huis wordt lastig :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snap ik, maar dan moet je die wel hebben ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb geen garage,anders was krabben niet nodig...

Het beste antwoord

Ik zweer bij de krabber van PRAXIS. Hij heeft de vorm van een trekkertje, dus met een stevige handvat. Hij heeft drie functies: -watertrekker, die is knap waardeloos, -zaagtand krabber, is prima om het hardste ijs eerst te breken, - vlakkrabber, is fijn om de ijsresten te verwijderen. Ik ben meestal binnen drie minuten klaar.
Succes, ennuh...wel effe handschoenen aan hè.
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb zo'n krabber gekocht bij Blokker,het lijkt op een raamwisser...werkt erg snel...bedankt voor je tip!

Andere antwoorden (7)

Ruitontdooier is voor mij een echt geschenk, paar keer sprayen over de ruiten en weg is het ijs.

stond ik eerst een kwartier te krabben, ben ik nu binnen 5 a 10 minuten weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe wat uit milieutechnisch oogpunt absoluut een gruwel is. Ik laat motor vijf minuten stationair draaien. En doet de verwarming het.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo doe ik het ook hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is niet nodig, zie mijn antwoord. Tevens is even krabben toch ook niet zo'n probleem, is zo gebeurd.
paulus811
14 jaar geleden
ik heb buren die dat ook fijn doen, terwijl ik met het slaapkamer raam op een kier probeer te slapen....
AWM
14 jaar geleden
Ik weet het, ik weet het! Ik ben aso! Straf mij met minnetjes!
Ik verdien ze!
paulus811
14 jaar geleden
Nee hoor antwoordman, niks minnen. Daarvoor zijn je antwoorden over het algemeen gewoon te goed. Zelfs een antwoordman heeft recht op zijn foutjes en het pleit voor je dat je je er bewust van bent. Ik heb ook makkelijk kletsen, want ik rij m'n auto uit een verwarmde garage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lees net in de krant dat het "onbelast stationair laten draaien van de motor de auto amper opwarmt". Het beste is krabben en meteen de blower aan op de warmste stand en richten op de voorruit. Dus eigenlijk lees ik wat ik al wist. Blijft nog de vraag waarom veel mensen dit toch proberen, aangeleerd gedrag misschien, Awm? :)
AWM
14 jaar geleden
Nou ja, sorry hoor, misschien heb ik een vreemde auto, maar een korte opwarmingstijd begint de blower toch echt lauwe lucht uit te blazen bij mij. Het is eraf krabben gaat dan wat makkelijker.
Gewoon 5 minuten van te voren aanzetten,en de aanjager volop aan.
Doordat de warme lucht het ijs al langzaan begint op te lossen kun je het ook gemakkelijker verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
eef, dat is nou precies waar ik me zo aan erger. In mijn buurt zijn figuren die 'gewoon' de auto een kwartier de smerige uitlaatgassen mijn slaapkamer in laten blazen, terwijl ze zelf weer naar binnen gaan om te ontbijten. Ik vind het vreselijk egoistisch, smerig en het is bovendien slecht voor de auto. Over dat laatste maak ik me trouwens de minste zorgen.
Zo'n spray werkt niet altijd en is heel vies. De motor laten lopen vind ik een beetje a-sociaal voor de buurt, zeker als jij heel vroeg weg moet en anderen liggen te slapen. Bovendien zijn beide methodes slecht voor het milieu.
Krabben met een lege CD hoes werkt het beste. Je kunt grotere oppervlakken krabben en ook veel egaler.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon een deken over je voorruit heen leggen, zodat de voorruit en een deel van de voor zijruiten ook bedekt zijn. 's Morgens even krabben achter en op de achter zijruiten en je rijdt zo weg. Simpel eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zorg je dat die deken niet weg waait?
Ik kan wel wat bedenken, maar is daar iets speciaals voor bedacht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is niet nodig, waait niet zomaar weg. Is mij in al die gevallen nog nooit gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O oke bedankt, ik dufde dat nooit dacht echt dat die dan weg zou waaien.
Denk dat ik dat dan ook maar beter kan gaan doen :-)
Cryofiel
14 jaar geleden
In plaats van een deken heb ik jaaaaren geleden zo'n aluminium "deken" gekocht. Die leg je over je voorruit. De zijkanten gaan via de openstaande portieren naar binnen, waar je ze met een elastiek aan elkaar haakt. Daarna de portieren dicht, en de aluminium "deken" zal nooit weg kunnen waaien - die zit immers links en rechts stevig klem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, die heb ik ook nog, maar een deken is makkelijker.
paulus811
14 jaar geleden
Een creatief en milieuvriendelijk antwoord. + voor jou
Ik gooi er vaak water over, GEEN HEET water hoor want dan knapt het glas ervan kapot.
Lauw water!!
Is misschien niet het verstandigste maar het werkt zeer snel, dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij zeer onverstandig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik weet het......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vooral ook onverstandig voor mensen die er langs lopen. Jou extra water wordt namelijk spiegelglad ijs als het ook overdag vriest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou nee daar hebben andere mensen geen last van bij mij, maar dat ligt eraan waar je auto staat.
Zorg dat je hoes droog is voordat je hem over de auto legt ,leg eventueel nog een oude krant onder de hoes en je hoeft niet meer te krabben,de hoes houd de jkrant op zijn plek en de krant isoleert de ruiten van de hjoes en het water wat er eventueel nog onder zit.