Is het verstandig om morgen vanuit Zeeuws-Vlaanderen naar Limburg te rijden (door België)?

Voor familiebezoek...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Het is nog niet precies te voorspellen hoe de situatie morgen is.
Wat mij vandaag opviel is dat de snelwegen (tenminste in het Oosten van het land) erg goed begaanbaar waren, provinciale en lokale wegen waren niet overal even goed sneeuwvrij gemaakt (Overijssel beter dan Gelderland).

Je schrijft echter dat je door België wilt rijden. Ik vind normaliter de wegen in België al minder goed onderhouden dan in Nederland. Heb geen idee hoe dat met sneeuw geregeld is.
Persoonlijk zou ik lekker thuisblijven en je familie in het nieuwe jaar bezoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben uiteindelijk niet gegaan. Ik ga komende maandag. +10 van mij.

Andere antwoorden (6)

Zoals de situatie nu is zou ik gewoon thuis blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou vanavond even het journaal kijken, daar zullen ze ongetwijfeld de actuele stand van zaken doorgeven.
Op dit moment zeg ik echter, niet doen tenzij het familiebezoek dringend is. Overal wordt er gewaarschuwd dat je beter niet de deur uit kan gaan als het niet noodzakelijk is, dat doen ze niet voor niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het beste morgen bekijken. Er is inmiddels geen weeralarm meer, dus je kan rijden. Je moet echter wel rekening gaan houden met gladheid.
Je moet zelf kijken wat je verstandig vind. Als je op 1 dag heen en terug moet, zou ik het niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen enkel probleem. Gewoon een 20% extra reistijd in gedachten houden.

Gisteren ben ik ook gewoon onderweg geweest, en op de meeste plekken zijn de wegen gewoon geruimd. En waar ze dat niet zijn pas je je snelheid aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat de weg op of je gaat niet,het is geen wereldreis maar als alles tegen zit kun je er toch lang over doen.
Mijn vrouw is vanmorgen om 11 uur vanuit Hongarije vertrokken met de auto,en zij rijd alleen.
Zij is dit weer gewend,maar als je stil komt te staan dan doe je daar niks aan.
Hier in de buurt werken honderden mensen uit Polen Hongarije en Slowakije die allemaal woensdag nog moeten werken ,en dan zo snel mogelijk in de auto stappen en naar huis gaan.
Weer of geen weer ze gaan gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je sneeuwbanden hebt , geen porbleem . Zoniet is voorzichtigheid meer dan nodig en nuttig. Dus tweemaal nadenken of het zinvol is.