Hoe krijg je aangekoekte sneeuw/ijs van een parkeerplaats los? Met de schep is 't een heidens karwei...

En de zout is op (zelfs in de winkels hiero), maar zout lijkt me ook niet goed voor de auto die ik er neer wil zetten...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil niet zeggen waar ik wel of niet woon, dus helaas kan ik daar geen antwoord op geven ;)

Het beste antwoord

Als het meer vastgelopen sneeuw is kan je een hark gebruiken. De tanden trekken de sneeuw dan echt wel los. Dan kun je dit wegvegen of scheppen.
Als er een ijslaag onder zit wordt het al wat lastiger. Dan zul je zoals in bovenstaand antwoord staat, sleuven moeten zetten.

Owja, de tandjes van de hark vinden dit niet zo heel fijn ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me goed! Had ik niet aan gedacht! Nu maar hopen dat er nog een hark in de schuur ligt... ;) (Kan me niet herinneren die ooit gebruikt te hebben.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou die toch nog ergens goed voor zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hark deed 't hem!

Andere antwoorden (10)

Hooguit wachten tot het een beetje dooi wordt,maar zout helpt ook niet als het vriest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kokend heet water over gooien...daarna is het een ijsbaan.. maar dat vroeg je niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zout heeft ook geen zin daar is de laag te dik voor.
In dit geval kun je beter de spade gebruiken. Rechtstandig systematisch sleuven steken.
Daarna kun je met de spade onder de ijs plak steken en los wrikken .
Leuk, vermoeiend, gezond werkje.
Samen met de buren en glühwein vast een feest,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je nog een onkruidverbrander liggen?
Voor hitte is aangekoekt ijs erg bang.......
Ijzel zit ook zo vast aan de weg, daar kom je niet onder met een schep.
Van de andere kant, er komt nog een best pak sneeuw.
Het zou sneu zijn als je de klus geklaard hebt en daar komen de vlokjes weer.
Zand wil ook nog wel eens nuttig zijn, het laat niets smelten maar maakt de ondergrond een stuk minder glad.
Of is dat ook op bij jullie?
Sterkte maar....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met wit of geel zand. Dat wat normaal in een zandbak zit.

Door het overheen rijden wordt het wat modderig waardoor je het makkelijker weg kan vegen/scheppen, en dat bevriest niet zo snel tot echt ijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geld genoeg hebt: voorruit ontdooier. Dan is het gemakkelijk weg te vegen daarna.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik heb niet geld genoeg... Lijkt me trouwens ook niet zo gezond voor de lokale bodem?
itsme
14 jaar geleden
Inderdaad, is niet goed voor het milieu. Maar dat is niet de vraag...
De enige oplossing die wel goed voor het milieu is: handarbeid...
Zo'n lange rechthoekige scherpe schep (die ze in de tuin gebruiken) werkt denk ik het best. Toen ik jaren geleden bij een indoor skibaan werkte gebruikte we dat ook altijd om ijs weg te hakken. Bij elk nadeel zit een voordeel. Dit keer is t dat je er spierballen van krijgt.

Geen zin in dit werk? Misschien dat de kinderen uit de buurt het voor je willen doen (heitje voor een karweitje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kinderen liggen al op bed, hahaha...
Ha, die Mmm;

Probeer zo'n ouderwetse vlammenwerper bij een dumpzaak te scoren. Ook leuk voor Oud & Nieuw!
Kan trouwens ook met een supersoaker, kijk maar!

Toegevoegd na 59 seconden:
(kinderen, alleen in het bijzijn van een volwassene, hè?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een schep kan je proberen onder het ijs te komen en het dan weg te halen. Met een bezem, en dan lang en hard vegen.
Maar als het om een glijdende auto gaat, zijn sneeuwkettingen misschien nog wel makkelijker. Ook veiliger voor het rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat krijg je niet zomaar los.
Daarvoor heb je een ruwe wind voor nodig.
Wacht maar af...