Op de rekening van mijn garagist staat 3 uur vermeld voor het vervangen van de kabel van de handrem. Is dit een normale werktijd hiervoor?

Persoonlijk lijkt me dat nogal lang voor het steken van een nieuw kabeltje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
12.4K

Het beste antwoord

Dat kan nogal verschillen per type auto! Als het tegen zit kan er behoorlijk wat tijd in gaan zitten. De kabels (binnen- en buiten) lopen vaak op plaatsen waar corrosie vrij spel heeft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze zijn er met drie man een uur mee bezig geweest, eentje aan het werk, de andere twee vertellend hoe het moet.

Zonder gekheid:
Als die kabel flink ingebouwd zit, kan het wat werk zijn, dan hebben we het over de buitenkabel. Een goeie garage bewaard de onderdelen, zodat je zelf kan zien dat het echt vervangen moest worden.

Als je meer duidelijkheid wil, moet je het vragen op een forum waar het alleen over jouw auto gaat, daar kunnen ze precies vertellen hoe lang het mag duren.
Ook zou je een andere garage kunnen vragen hoe lang ze er mee bezig zouden zijn.

Weet je trouwens zeker dat ze niet ook een paar andere kleine dingen gedaan hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een auto garage [merk dealer] handteerd vasteprijzen voor de meeste bekende reparaties. Bv remblokken vervangen 3 kwartier. Opel heeft zelfs een vaste prijs voor onderhousbeurten. Je kan dan ook een prijsopgave bijna op de cent nauwkeurig krijgen. De garage mag er als ik het goed heb 20% naast zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan wel eens een lastig werkje zijn.
Je kunt het heel eenvoudig controleren door een andere garage te bellen en vragen wat het kost om de handremkabels te vervangen.
Wijkt dat veel af dan kun je daarmee in conclaaf met je eigen garage.

Tip voor de volgende keer; eerst prijsopgave vragen voordat je iets laat repareren.