hoe wordt de schade geregeld bij een kettingbotsing?

achteroprijdende partij is per definitie fout maar bij meer dan 10 auto's?

de meeste auto's hebben dan 1 verhaalschade en 1 aansprakelijke schade

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

elke auto die achterop gereden heeft, is fout en moet de schade op de voorliggende auto vergoeden. alleen de eerste auto van de ketting hoeft niets te betalen. alleen de laatste auto van de ketting moet betalen en krijgt niks. (de verzekeringen betalen dus)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dus per auto 2 formulieren invullen ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De tweede auto kan de eerste auto aansprakelijk stellen om de reden van remmen. Remde die omdat hij inslaap sukkelde of stijf van de dope stond, dan zit de eerste persoon fout. Neemt niet weg dat de tweede persoon afstand had moeten bewaren zodat er voldoende afstand was om te remmen. Is dus een gevalletje verzekering werk...