Waardoor loopt mijn wiel rechtsachter aan bij het afrijden van drempels met zwaardere belasting?

Ik heb een Nissan Sunny type N13 hatchbak uit 1988.
Deze is verlaagd met behulp van weitec kwaliteits verlagingsveren. Deze verlagen 3,5cm ten opzichte van de normale rijhoogte. De veren zitten gemonteerd om standaard schokdempers.

Nou heb ik sinds een aantal weken (niet direct na de verlaging) last van een kortstondig aanlopend wiel rechtsachter wanneer we met meer dan 2 man (incl. bestuurder) in de auto zitten en een drempel afrijden.
Het kan bij scherpe bochten naar links ook nog wel eens voorkomen dat ie heel zachtjes rechtsachter even schuurt.

Wanneer de 3e persoon linksachterin gaat zitten is het geluid weg. Linksachter loopt het wiel niet aan, dat gebeurt alleen rechtsachter.

Kan het zijn dat de schokdemper rechtsachter niet meer lekker is? De veren zitten aan beide kanten op dezelfde manier gemonteerd.
Ik ben aan het twijfelen om in druk verstelbare koni's te monteren.

Graag jullie mening of advies.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Kan div oorzaken hebben,
-schokbreker
-wielophanging
-vering
-wieluitlijning