Wat is het aanhaalmoment van wielbouten van een Peugeot 107. bj 2011,ik heb stalen velgen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
8.6K

Antwoorden (2)

Het aanhaalmoment van je wielbouten is 100 Newtonmeter oftewel 10 Kilogrammeter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trek zo spoedig mogelijk na het verwisselen
van een wiel de bouten met een aanhaalmoment
van 103 Nm (10,5 kgm) aan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een moment sleutel dien je altijd eerst minimaal 10% verder op te draaien dan je benodigde aantal Nm's. Hierna draai je hem terug tot het gewenste Nm's gebied. Dit heeft te maken met de veer intern. Als je dit niet doet zul je een te laag, in %gezien, aantal Nm's aantrekken.

Zie dit niet als iets schrikbarendst, maar het zijn de regeltjes. Het is niet zo dat je wielen direct los zitten hoor. Maar als je dan toch aan de gang gaat kun je het net zo goed volgens de regels doen.