waar zitten alle massa punten van een renault megane 98?

ik heb storing in het sneldheidsmeter maar als ik me gas loslaat doet ie het goed had al wat gehoord dat het waarschijndelijk een massa probleem is dus de vraag waar zitten alle massa punten bijvoorbeeld achter het dashboard en welke kleur draat is het kan ik eveteeul een nieuwe maken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Het beste antwoord

Op je accu zit de beste massa natuurlijk, maar je zou de massa ook van de autoradio kunnen aftappen bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 5 minuten:
De kleur is 9 van de 10 x zwart. Je kunt het ook in verbinding brengen met het chassis natuurlijk.

Toegevoegd na 5 minuten:
De kleur is 9 van de 10 x zwart. Je kunt het ook in verbinding brengen met het chassis natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal loopt deze achter het instrumentenpaneel langs en maakt aan de bestuurszijde en achter de middenconsole contact met het chassis.
Kleur bedrading is zwart, doch voor zwaardere componenten wordt ook blanke lintkabel gebruikt ( zowel koper als vertint ).
Gok niet alleen op uw snelheidsmeter, massaprobleem is een heeeeel ruim begrip en veel problemen worden daar naar af geschoven.
Heeft u al rondgekeken op www.problemcar of het renault forum?
U kunt natuurlijk ook het Haynes handboek aanschaffen.
http://www.asnbooks.nl/product_info.php?products_id=1568
Hier wordt in de eerder genoemde fora ook vaak naar gerefereerd.

Toegevoegd na 6 minuten:
Massa kabels kun je vinden op je Accu en op alle overige componenten die geïsoleerd van het chassis zitten en op die manier geen of slecht contact maken met het chassis.
Denk hierbij aan; dynamo/startmotor/verlichtingseenheden/dashboard etc etc.
Vandaar dat ik teruggrijp op de diverse gebruikersfora of de Haynes Handboeken.