mijn lelijk eendje staat op eigen terrein..van politie moet die weg?

2 chevaux staat op eigen terrein ,is verzekert maar ivm het doorgesneden plastic benzineslang door ex niet APK gekeurd.Van politie moet die daar weg.
Klopt dat?

mvg,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Laat m bij de RDW schorsen.
Dan mag je er niet mee rijden maar gaat toch niet met een doorgesneden benzine slang.
En dan kan de politie je niks maken zonder schorsching volgens mij ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er aan wat je eigen terrein noemt. Is dat terrein afgeschermd dan mag het daar staan. Als het terrein niet is afgeschermd kan het zijn dat je daar dus problemen met de politie over krijgt.
11 jaar geleden
Je mag tot 2 maanden na de einddatum van de APK de auto aan de openbare weg parkeren. Na deze periode dient de auto op privéterrein te staan en mag deze niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg. De auto dient dan tevens geschorst te worden van de APK. Als je dit niet doet ontvangt je automatisch een boete voor het in bezit hebben van een auto zonder APK.
Computoon
11 jaar geleden
Zolang de auto op eigen terrein staat kunnen ze hem niet weghalen. Je krijgt wél een boete thuis, want hij is zichtbaar vanaf zijn plek. Indien hij echt op eigen terreins staat, zou ik er een hoes overheen doen. Dan kan men zien dat je er niet mee rijden kan. Dan ben je er gewoon mee bezig. Je moet hem wel schorsen bij de RWD en binnen de drie maanden weer APK kunnen aantonen.
Je kunt hem echter ook naar de garage brengen zodat zij hem schorsen en aangeven dat ze op een onderdeel moeten wachten. je kunt er ook het aangifteformulier van de politie bij doen als bewijs.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je met RWD RDW?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom binnen 3 maanden na schorsing weer APK laten keuren?
De schorsingstermijn is immers één jaar geldig.
De RDW kan kán eventueel plotseling op de stoep staan ter controle of het desbetreffende geschorste voertuig gestald staat en er niet mee gereden word. De politie kan het geschorste voertuig op terrein niet verwijderen. Dat recht hebben zij immers niet.
Meestal word de verzekering van het voertuig bij 'n schorsing stop gezet, echter kan je de verzekering gewoon laten doorlopen. Denk aan WA-plus, dan loopt de dekking van brand-diefstal gewoon door.
Dit kan om twee redenen, het eerste is dat de termijn van twee maand zijn overschreden.
Tweede kan een milieuaspect zijn ( de doorgesneden leidingen ).

Uw voertuig moet na twee maand na overschrijding APK op eigen ( privaat ) terrein staan.
Hij mag hierbij niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg.

Uw voertuig mag geen vloeistoffen lekken die schadelijk zijn voor het milieu.

U heeft drie opties openstaan.
1, u vervangt de brandstofleiding en laat ze alsnog keuren.
2, u laat uw beide voertuigen schorsen.
3, u doet uw voertuigen van de hand.

Als de beide voertuigen goed zijn dan zou ik voor optie 1 gaan.

http://www.rdw.nl/nl/particulier/motor/schorsen/Pages/Onlineschorsenvanuwvoertuig.aspx

http://www.rdw.nl/nl/particulier/apk/Pages/default.aspx

http://www.apkkeuringseisen.nl/apk