Kan je met elke auto zo rijden als Ken Block doet in onderstaand filmpje?

Zo nee, wat moet een auto dan hebben om dat te kunnen? Behalve een enorm goede bestuurder.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://youtube.com/watch?v=LuDN2bCIyus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht de link het niet doen. Het zijn de Gymkhana filmpjes van Ken Block.

Het beste antwoord

Dat kan zeker niet met elke auto. Een auto die dat moet kunnen moet oa;
-veel pk's hebben (om de banden zonder moeite te laten spinnen)
-minimaal achterwiel aandrijving hebben (met voorwiel aandrijving alleen lukt dit nooit)
-speciale banden hebben (geen banden met mayonaise, curry en uitjes, maar banden die niet te veel grip hebben en ook niet te weinig)
-een schakel bak bezitten (met een automaat lukt dit niet)
-4 wielen hebben (er zijn auto's op 3 wielen waarmee niemand datzelfde zou kunnen)

Zo zullen er nog wel meer zijn, maar idd een goede chauffeur is ook zeker een must ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

In principe zou het kunnen maar dan zou je je hele auto aan moeten passen banden,vering,motor,rolbeugels,4 puntsgordels,gewichtsverhouding verbeteren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Enz.
Conclusie het kan maar je zou je auto helemaal aan moeten passen.
En je moet wel een geschikte auto hebben dus niet een busje want die kantelt te gauw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een 4 puntsgordel?? Zou dat niet gewoon zonder 4 puntsgordel moeten kunnen?? Gewicht en vering zijn wel zeker goeie ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3 punts kan ook maar dan ga je in de bochten wel doorhangen in bochten ;-)
Nee, dergelijke stunts kun je niet uithalen met een standaartwagen, het gaat het hier om een getunde auto, welks zowel mechanisch als technisch getuned is.
Denk hierbij aan extra motorvermogen, verstekte aandrijflijn, speciale banden, rolbar etc.