Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Amerikaanse politie sirene importeren vanuit Amarika?

Mag ik als Nederlander Voor mijn "hobbie auto" een Amerikaanse politie sirene importeren vanuit Amerika? Zo ja of nee, wat zijn de regels?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat mag, u mag deze alleen niet monteren.
Ook niet wanneer dit voertuig op eigen terrein bevindt.
U mag namelijk alleen de claxon gebruiken die bij dat voertuig hoort.

Alleen de zogenaamde voorrangsvoertuigen (onder andere politie, brandweer en ambulance) mogen een meertonige hoorn voeren.
Hierin is geen uitzondering mogelijk.
Het voeren of zelfs maar monteren van een meertonige hoorn op een ander voertuig dan een voorrangsvoertuig is niet toegestaan.

Met het importeren zelf krijg je geen problemen, zolang je maar denkt aan douanerechten, omzetbelasting, accijnzen en inklaringskosten.
Meestal wordt dit vergeten en gaat vaak ook wel goed.
Doch hou het wel even in je achterhoofd wanneer er een bepaalde instantie er extra kosten er over gaat berekenen.
Hiermee kan goedkoop soms wel duurkoop worden.

Vond dit artikel wel interessant;
http://financieel.infonu.nl/belasting/28070-importeren-over-invoerrechten-en-btw.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je mag helemaal geen sirene hebben, alleen een ééntonige toeter, Een zwaailicht (blauw ) mag ook niet, ook niet als die niet en werking is. Afdekken met een zwart hoesje mag wel. Alles gaat over "op de openbare weg"
Oranje mag voor bepaalde gebruikers wel, maar ik denk dat dat aangevraagd moet worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op eigen terrein mag alles, een lamp met sirene importeren is niet strafbaar. Met een sirene op de openbare weg is wel strafbaar. Blijft je auto met sirene op eigen erf, dan is er niks aan de hand.

Toegevoegd na 3 minuten:
Natuurlijk mag op eigen erf ook niet alles maar eigen gemonteerde auto met sirene is niet strafbaar.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding