mijn auto opel astra 1800 16v doet in toeren overslaan kan dat de krukas sensor wezen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Ja, het is heel goed mogelijk dat je motor ontregeld raakt als door de krukas sensor niet het juiste signaal wordt afgegeven.
Om een lang antwoord kort te maken en...om geen copy/paste antwoord te geven, verwijs ik naar: http://www.goeievraag.nl/vraag/vervoer/autos/functie-krukas-sensor-auto.71908 alwaar ik zelf ook een antwoord heb gegeven omtrent de functie van de krukas sensor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord TX, en ik weet bijna zeker dat het de krukassensor/BDP sensor is. (Kwaal van de 1.8 16v)
Heb hetzelfde met mijn Vectra 1.8 16v destijds gehad. Tip voor de vraagsteller: koop een originele bij de dealer,ik had eerst een imitatie gemonteerd en hij liep nog rotter ...
Het kan, maar hoeft niet altijd zo te zijn.
Het kan een combinatie van verschillende problemen zijn.
Vervuilde injectoren of gasklephuis kunnen ook dergelijke symptomen geven, de laatste dan wel wat minder dan de eerste maar toch.
Beter is om hem aan de kast te hangen om hem even goed uit te (laten ) lezen.