Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn auto opel astra 1800 16v doet in toeren overslaan kan dat de krukas sensor wezen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
963

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, het is heel goed mogelijk dat je motor ontregeld raakt als door de krukas sensor niet het juiste signaal wordt afgegeven.
Om een lang antwoord kort te maken en...om geen copy/paste antwoord te geven, verwijs ik naar: http://www.goeievraag.nl/vraag/vervoer/autos/functie-krukas-sensor-auto.71908 alwaar ik zelf ook een antwoord heb gegeven omtrent de functie van de krukas sensor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord TX, en ik weet bijna zeker dat het de krukassensor/BDP sensor is. (Kwaal van de 1.8 16v)
Heb hetzelfde met mijn Vectra 1.8 16v destijds gehad. Tip voor de vraagsteller: koop een originele bij de dealer,ik had eerst een imitatie gemonteerd en hij liep nog rotter ...
Het kan, maar hoeft niet altijd zo te zijn.
Het kan een combinatie van verschillende problemen zijn.
Vervuilde injectoren of gasklephuis kunnen ook dergelijke symptomen geven, de laatste dan wel wat minder dan de eerste maar toch.
Beter is om hem aan de kast te hangen om hem even goed uit te (laten ) lezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding