Vloeistof uit uitlaat. Wat is dat?

Ik zie wel eens auto's die meestal in een bocht vloeistof uit de uitlaat verliezen. Wat is dit en hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
38.1K

Het beste antwoord

Het is water. Dat komt vrij bij de verbranding van benzine en je ziet het alleen maar als de automotor en dus ook het uitlaatsysteem nog niet op temperatuur zijn. Als motor en uitlaat voldoende heet zijn stopt het druppelen uit de uitlaat, want dan verdampt het water meteen en komt als waterdamp vrij. Dat het water meestal in eenbocht eruit komt, komt omdat het er dan "uitgezwierd" wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat is water. bij de verbranding van koolwaterstoffen zoals benzine komt co2 en water vrij. dat is alleen maar een teken dat de motor optimaal verbrand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is condenswater dat zich heeft opgehoopt in de pot van de uitlaat.Zodra het water zo hoog staat als de pijp dan loopt dat eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is water, dat overblijft na de verbranding. Het meeste water komt vrij als waterdamp, maar een deel van die waterdamp zal condenseren en zal de uitlaat verlaten als waterdruppels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het water is :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
's winters zie je dat het vaakst , omdat die lange uitlaat snel afkoelt met die koude lucht die er langsvliegt door de snelheid . Als de motor en uitlaat heet zijn verdampt het water en komt in de vorm van "rook" uit de uitlaat .