Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als het contact van mijn auto aan staat, heb ik dan continu spanning op mijn brandstofpomp?

Auto, Seat 2.0 benzine van 1997 krijgt geen brandstof in de motor, tank is half vol. Ik verdenk de brandstofpomp in de tank, als ik het contact aan zet heb ik dan continu spanning op mijn brandstofpomp?

Wil dit graag weten om na te gaan of het de pomp zelf is die defect is, of de zekering, of de bekabeling.

Moet de pomp trouwens altijd te horen zijn als het contact aan staat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, zodra het contact aanstaat moet de brandstofpomp spanning krijgen. Als die constant blijft draaien is ze defect.

Toegevoegd na 27 minuten:
Vergeten vermelden dat ook het relais van de pomp defect kan zijn. Zij in bron een voorbeeld van een Seat, het schema staat op pagina 42, het gaat hier wel om een motorregelunit type Motronic ME 7.5

Rectificatie, is zie dat er stukken tekst ontbreken.
Moet zijn; Als de relais aanstaat moet die pomp constant spanning krijgen en draaien anders is deze ralais defect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alleen in de tweede stand. De eerste uitsluitend voor radio en dergelijke..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding