Schrappen of ruit ontdooier ? Wat is beter voor de autoruit danwel het milieu ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
4.1K

Antwoorden (10)

Krabben is uiteraard vele malen beter! Zowel voor milieu als voor je rubbers!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krabben is beter dan chemisch ontdooien! Je kunt ook 's nachts de voorruit afdekken met een speciaal kleed. Dat scheelt weer veel irritatie...
14 jaar geleden
Ha, die Marcel71;

Dat krabben beter is voor 'tmjeu lijkt me duidelijk. Als je tenminste niet gaat staan krabben met draaiende motor. En voor je ruit kan het echt geen kwaad zolang je een normale kunststof krabber gebruikt. Beter geen plamuurmes nemen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spuiten kan zelfs je raam verzwakken. Het spul is slecht voor je glas.

Krabben is de beste optie. En voorkomen is beter. Zet er karton of een zeil op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een heel klein beetje ontdooier en dan alsnog schrappen (ik noem dat overigens krabben), dan smeert het nog een beetje en dan blijft je ruit onbekrast...

Maar als ik toch moet kiezen dan zou het fietsen zijn, dat is wél beter voor het milieu...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verrassende richting, met de fiets +
Ik zet 's ochtends de auto altijd aan. Bakkie koffie en dan weg in een lekkere warme auto met glas waar je doorheen kunt kijken. Altijd dat gelul over het milieu. De planeet lost dat probleem zelf wel op, dat heeft ie miljoenen jaren gedaan en dat zal die ook blijven doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een niet te kloppen idee is indien je wat later op de weg gaat je auto stratigisch parkeren op een plaats waar de zon op je auto zal schijnen.Ik doe dat ook en stap in een warme ontdooide auto twerwijl anderen nog geen 10 meter verder druk staan te krabben.tja als de zon niet schijnt dan maar krabben. of een deken over de vooruit leggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of zet een ventilator kachel aan een verlengsnoer in je auto voor een minuut of 5.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet uit ervaring dat je geen nmetaal moet gebruiken want dan krijg je krassen.

Ik heb zelf ook een doek van metaal achtig materiaal met doek, dit weer kaatst de kou en dat helpt ook.
Kost wel even om het er op te doen.

Het kost ook minder energie van jou zelf.

Denk ook aan die hoezen die helemaal over een auto gaan, maar dat geld niet voor die hoge modellen want daar kom ik niet over heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon vers folie op je raam plakken. in de morgen trek je dat er af en je hebt een schoon raam. niet duur en makkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik al 20 jaar een gieter met warm water, goede scheut op de (voorruit) even wachten en dan weer. Dan erin en even de ruitenwisser aan. De ruit beslaat later ook niet meer.
Voordeel: tijdwinst, en werkt prima. (al meer dan 10 verschillende auto's gehad, nooit problemen)
Nadelen: giet niet tussen je rubbers bij hevige vorst anders vriest je deur vast.

Beste oplossing (als het kan) ventilatorkacheltje met verlengsnoer in de laagste stand gericht op je voorruit in de auto zetten. Lekker gaan ontbijten en zo. En als je terugkomt is de auto heelijk warm en ontdooit.