Hoe vervang ik contactslot opel astra g?

ik wilde vanmorgen de auto starten, lampjes sprongen aan. Maar de auto start niet. Nu blijven de lampjes aan. En het slot werkt niet meer. Kan de sleutel soepel draaien zonder dat ik een klik voel. Ik denk contact slot is kappot. Dus moet er een nieuw slot is. Wat moet ik doen en waar moet ik op letten. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
5.5K

Het beste antwoord

hallo

ik vermoed dat de slotpen gebroken is !

daarmee bedien je dus het elektrische gedeelte

je kan op deze site kijken hoe je het slot verwijderd uit de behuizing van het geheel

http://imageshack.us/f/714/stuurslotomega.png/

dit is wel van een omega maar is zo goed als het zelfde voor de astra !!

dus een boortje of inbussleuteltje in het gaatje stoppen en met de sleutel draaien zodat je de cilinder er uit kan halen.

dan kan je zien of het de pen is die vastzit aan de cilinder en of die afgebroken is

dat vermoed ik wel want dat gebeurt meestal

je kan daar ook een reparatie zet voor kopen bij de
opel dealer

veel geluk er mee