Waarom de max.snelh op a27 tussen meerkerk en gorkum en vv 24/24u van 120 verlaagd via de matrix naar 90? Er worden maar 2 van de 3 banen gebruikt.

De max.snelh. is ook in de avonduren altijd verlaagd naar 90 km/h op de doorgaans rustige weg. Geen werkzaamheden of milieu aspect. Alleen vertraging.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

ik zou het bij RWS vragen. Op de wegen rondom Rotterdam is de snelheid bijvoorbeeld soms verlaagd om doorstroming te verbeteren, maar ook omdat het asfalt niet stroef genoeg is om nog veilig met de toegestane max snelheid eroverheen te rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dat ze de doorstroming op dat punt verminderen (trager maken) om op een knooppunt verderop geen grote opstoppingen te krijgen.