Waarom worden er nog steeds van die benzine slurpende auto's gemaakt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ha, die Bertie; Omdat er nog steeds mensen geld voor over hebben om in een zware, stevig gemotoriseerde auto rond te rijden. En omdat de benzine kennelijk nog steeds niet duur genoeg is. En omdat op het totaal van de kosten van autorijden de brandstofkosten bij lange niet het grootste deel vormen. Maar het zijn niet de auto's die het verbruik veroorzaken, maar bestuurders die een auto niet echt gebruiken waar deze voor gemaakt is.

Efficiëntie kost geld omdat dat onderzocht moet worden.

Deze worden nog steeds gemaakt, omdat daar nog steeds een grote markt voor is. Maar al zou er voldoende vraag zijn naar electrische auto's. Dan nog is de Shell en consorten te machtig om de benzineauto te verdringen... En wat is de precieze definitie van benzine slurpende auto's. Want als je daarmee doelt op de Hummers. Dat zijn er niet zo heel veel. En met een Mercedes G 500 CDI rij ik gemiddel 1 op 10. En dat kan niet bepaald onder benzineslurpende auto's gerekend worden...

Is dat wel zo? De echte slurpers zijn over het algemeen ontzettend dure auto's en die worden er maar heel weinig verkocht. En wat is slurpen. Die van mij loopt 1 op 7.5. Ik vind dat niet echt zuinig maar wel voor een grote auto. Die van mijn vrouw 1 op 13 en dat vind ik weer tegenvallen voor zo'n kleine auto (ondanks de beloftes in de folder). Mijn oudere auto's lopen tussen de 1 op 8 en 1 op 12. En eigelijk zijn die zuiniger in vergelijking met de nieuwe auto's. Bovendien kunnen ze allemaal op LPG.

Ze stammen uit de tijd dat er benzine geslurpt mocht worden... De tijden veranderen snel... Zometeen moeten er auto´s komen die GEEN benzine verbruiken als de olie op is... Over 50 jaar is het zover en als je denkt dat dat ver weg is, zeg ik: wacht maar...

Men raakt steeds meer gewend aan luxe en dat moet vervoerd worden. Gewicht van de airco, extra isolatie tegen motorgeluid, veligheidssystemen als deurstangen, airbags. Dan mag er wel een zuinige motor inzitten, maar die heeft meer vermogen nodig om alles te vervoeren en men wil graag vlot kunnen rijden. Dat alles kost meer brandstof en maakt de auto effectief weinig zuiniger. En dan zijn er natuurlijk altijd mensen die graag in een grote, zware auto rondrijden en het kunnen betalen.

Het importeren van dure benzineslurpende auto’s, zoals een Audi Q7 of een BMW 535 diesel van voor februari 2008 wordt vanaf volgend jaar een lucratieve bezigheid. Althans dat zegt brancheorganisatie Autotelex, specialist in waardebepalingen van tweedehandsauto's. Volgens Autotelex kan het voordeel onder het nieuwe belastingplan oplopen tot duizenden euro's.

Bronnen:
http://www.energiegids.nl/details.tiles?do...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100