Hoe flitst een kliko?

Wordt je door een flitskliko aan de voorkant of achterkant geflitst? Of kan het ook in beide rij-richtingen?

Het lijkt mij vooral aan de achterkant, dus wanneer je hem al (te snel) gepasseerd bent?

Alvast dank voor de antwoorden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
4.5K

Het beste antwoord

Een flitskliko werkt inderdaad bijna altijd vanaf jouw achterkant, dus bij het voorbijrijden. Anders zou je ziet dat de bak geprepareerd is en dus je snelheid aanpassen, waardoor er niet genoeg inkomsten worden gegenereerd. Deze manier van controleren is niet preventief bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat kan in beide richtingen. net als bij vaste flitspalen. is puur afhankelijk van de apparatuur, die erin gemonteerd wordt.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Nog een reden om van de achterkant te flitsen is om motorrijders te betrappen, zij hebben immers geen kenteken aan de voorzijde.