Wat is goedkoper? Een Nissan GT-R uit Amerika importeren, of hier een 2de hands kopen? Alles incl import, bpm, etc etc!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Het beste antwoord

Hem hier 2e hands kopen is veel goedkoper!
Deze auto's zijn in Nederland niet gewild, door het hoge verbruik en bij oudere gevallen het stuur dat aan de rechterhand zit. Iets waar de belastingdienst bij het bepalen van de bpm geen rekening mee houdt.

Bovendien geeft een auto importeren veel romp slomp. Een auto moet opnieuw gekeurd worden. En om hem rijklaar te maken in Nederland daar zitten ook de nodige kosten aan verbonden. Iets dat bij een 2e handde al is gebeurd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook hier geldt een enorme afschrijving voor, door het hoge verbruik.
Het probleem is dat er weinig concurrenten zijn voor dit type auto specifiek theoretisch gezien is hij hier wel goedkoper. Maar door het beperkte aanbod kan de prijs toch oplopen. Het zelfde geldt natuurlijk in de VS.
Het importeren uit een ander land kan wel voordelig uitpakken. Dan moet je vooral denken aan een EU land dat kost namelijk minder importkosten.