moet ik de distributieriem vervangen van een golf 3 bij 180.000?

Ik wil een golf 3 kopen maar die heeft 180.000 gelopen. Is het noodzakelijk om de distributieriem te vervangen?

Zoja wat kost dit bij een normale autodealer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
6.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is wel zo verstandig om bij een tweedehands auto die je koopt altijd meteen de distributieriem te vervangen.
Kosten lopen behoorlijk uiteen, dus hier en daar informeren loont!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer zeker. (Riem en spanrol)

Antwoorden (6)

Dit verscheelt per motorcode. Dat maakt het lastig om het zo te zeggen. Wanneer je het kenteken opvraagt kun je dit bij jouw garage navragen. Maar het kan ook bij een Volkswagen-Audi garage.
Zij kunnen jou precies vertellen wanneer de riem vervangen moet worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou bij bij een auto die meer dan 100000 heeft gelopen altijd de distributie riem vervangen en de oude riem bij de nota vragen , als ik een 2e hands auto koop laat ik sowieso altijd de riem vervangen , doet de garage moeilijk zeg dan dat je van de koop afziet , ze hebben mij een keer het kunstje geflikt mij een nota daarvoor te geven en een maand later brak de riem , dus motor naar de gloria terug gegaan met nota en alles is weer gemaakt ,
suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal wordt die al op 120.000 km vervangen dus best eens informeren bij de garage en de vorige eigenaar.
De prijzen zijn zeer uiteenlopend, best een offerte vragen.
Die schommelen van rond de € 300 bij een kleine garage en rond de € 500 en meer bij de VW dealer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u de onderhoudshistorie niet kent van het voertuig,
zou ik bij deze kilometerstand zeker de spanrol en de distributieriem vervangen.
Staar u niet blind op het uiterlijk van de auto, maar laat de auto vooraf keuren voor aankoop.
Wordt dat niet toegestaan, kijk dan verder en ga niet over 1 nacht ijs. Informeer op de site van het RDW of het voertuig niet gestolen is en een ruime geldige APK heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem met distributieriemen is dat er verschillende merken ervan zijn .
En elk merk riem heeft zijn eigen kwaliteit en die liggen tussen de 80.000 en 120.000 km dat de riem moet worden vervangen .
Maar het is zeker bij elke riem om de 5 jaar .
En als je vaak in de file staat dan maak je weinig kilometers maar jou motor loopt en dus dan ook slijtage van de riem .
En de kosten zullen zo rond de € 300 liggen .
En voor dat geld wil je de motor niet in de soep laten draaien .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het voor alle zekerheid maar laten doen. Waarschijnlijk is de riem al bij 100.000 vervangen, dus deze draait ook al 80.000 mee. En omdat je bij het breken van de riem al gauw een paar duizend euro schade hebt, is vervangen een relatiek kleine investering.