Graag wil ik weten hoelang het nog duurt wanneer het brandstoflampje brand hoever de auto nog mee kan? 30 50 100km?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als het een auto van 1 op 20 of 1 op 5 is verschilt dat nog wel eens -.-
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verschilt per auto. Afhankelijk van verbruik en bij hoeveel liter de fabrikant het nodig vond het aan te geven. Als de mijne in 't rood komt, kan ik nog wel bijna in Amsterdam komen (vanuit Enschede). Een ander haalt nauwelijks de volgende pomp.

Antwoorden (3)

In mijn ervaring een kilometer of 40-50.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar is weinig zinnigs over te zeggen omdat het afhangt van merk en type auto, de vorm van de tank en de manier/snelheid waarmee je de laatste kilometers aflegt.
Om een redelijke schatting voor jouw eigen auto te maken kun je in het instructieboekje kijken hoe veel liter de brandstoftank kan bevatten.
Als je nu zodra het lampje gaat branden de tank vol gooit dan weet je door het verschil tussen inhoud en getankte hoeveelheid te nemen hoeveel brandstof in de tank was toen het lampje aan ging.
Met de gemiddelde gebruikswaarden kan je het aantal kilometers berekenen.
Een andere methode die wat nauwkeuriger is:
rijdt nadat het lampje is gaan branden door tot de tank leeg is en kijk hoeveel kilometer je nog hebt kunnen rijden.
Zorg wel dat je een reservetankje brandstof bij je hebt zodat je na dit experiment weer verder kunt rijden tot de volgende pomp.
Het helemaal leegrijden van de tank is bij dieselmotoren minder aan te raden omdat bij sommige motoren het brandstofsysteem eerst ontlucht moet worden voordat de motor weer wil lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://m.goeievraag.nl/vraag/226512
Zie mijn vraag over brandstof lampje.