Waarom HOUDEN Franse automobilisten hun knipperlicht naar links aan als ze inhalen?

Elke keer zie ik het weer in Frankrijk. Een fransman/vrouw haalt in en de hele inhaalmanouvre houd hij/zij het knipperlicht naar links aan.

Waarom niet alleen bij het wisselen van baan? Waarom doen Fransen dat? Is dat tijdens de rijles zo uitgelegd of is het gewoonte geworden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
24.1K

Het beste antwoord

Vroeger was dat verplicht in Frankrijk. Onder invloed van de EU (harmonisatie) is die verplichting afgeschaft, maar veel Fransen doen het nog zoals ze dat vroeger hebben geleerd.

Er zijn landen waar die verplichting nog steeds geldt, zoals Slovenië - zie de tweede Bron (de eerste Bron geeft dezelfde pagina voor Frankrijk, waar deze verplichting niet wordt genoemd).
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij hebt vast "grapjasjes" gegeten?

Andere antwoorden (1)

er word vanuit gegaan dat als het knipperlicht nog aan is men niet de andere kant opduikt .
je ziet het in nl ook wel eens als iemand wilt invoegen ,degene die ruimte maakt voor de in-voeger gaat naar links en houd het knipperlicht aan totdat hij voorbij de in-voeger is om zo te laten zien dat hij veilig kan invoegen ,gezien is dus.