Waarom gaat de snelheidmeter in een auto vaak tot 220 km/u, terwijl de motor van de meeste auto's toch echt hapert bij 170 km/u?

Javier Guzman zag dit als machogedrag van de man. Als de wasmachine door een man was uitgevonden, zat er wel een knop van 1000 graden op volgens hem.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Antwoorden (5)

de snelheidsmeters houden rekening met wind-in-rug bij het afdalen van een helling van 18% en het gaspedaal op vloer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Snelheidsmeters zijn 1. niet altijd even adequaat wat snelheidsmeting betreft 2. er is een wet die bepaalt heeft dat snelheidsmeters bij bepaalde soorten auto's tot 220 moesten gaan.
daarbij komt natuurlijk ook nog dat er altijd speling over moet blijven de eigenaar heeft tot dusver gewoon het recht om te tunen waardoor de snelheid natuurlijk ook een stuk hoger gaat liggen ineens dacht ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een hoop auto's worden in wel 20 uitvoeringen gemaakt, maar hebben allemaal hetzelfde dashboard. Dat klokje wordt in een fabriek gemaakt, die wellicht alle tellertjes voor dat automerk maakt, of wellicht zelfs voor meerdere merken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom gaat een thermometer die in je tuin hangt tot 60 graden Celsius terwijl het hooguit 40 graden wordt in de schaduw in Nederland?

Het is prettiger aflezen als je nog ruimte over hebt. Het heeft denk ik ook met de nauwkeurigheid te maken van de snelheidsmeter. In beide uitersten (heel laag en heel hoog) zou het kunnen zijn dat de weergegeven snelheden onnauwkeuriger zijn?

Javier Guzman lijkt mij geen autoriteit op het gebied van snelheidsmeters. En ook niet op het gebied van geschiedenis. Want de wasmachine is uitgevonden door een man.

"De eerste wasmachine is uitgevonden door de Brit Rogerson uit Lancashire. De elektrische wasmachine is uitgevonden door Alva John Fisher. Deze Amerikaan komt uit Chicago. Hij leefde van 1862 tot 1947."

Javier Guzman horen praten over mannelijk machogedrag is amusant. Een aantal quotes van Marion Groenewoud van de Stentor :

"Javier Guzman is te zelfgenoegzaam en vlak. .... Zijn opgefokte machogedrag op het toneel is voor jongeren misschien stoer en oppeppend; voor de oudere toeschouwer is zijn agressieve zelfgenoegzaamheid al snel vervelend.... Zijn zwakke teksten en vlakke betoog overtuigen nauwelijks. In een eendimensionale show zien we vooral zijn oprechte boosheid op alles en iedereen. .... “Ik wil een krijger zijn in berenvel met een zaadvragende vrouw ernaast”, stelt hij sceptisch."
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat al die meters standaard gemaakt worden. Het zou een auto wel wat duurder maken als ze voor elk type een apparte snelheidsmeter moesten maken.
En mijn meter gaat tot 240, maar die haalt ook maar maximaal 210