Kan je online ergens zien hoeveel eigenaren een auto heeft gehad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2K

Het beste antwoord

Ha, die Gdanonym;

Nee, die gegevens zijn niet voor het publiek toegankelijk. In Duitschland is dat bijvoorbeeld weer wel zo, want daar staan de vorige eigenaars op het kentekenbewijs. Ik wist dan ook voor 100% zeker dat mijn auto daar maar een vorige eigenaar had gehad. Volgens mij kunnen garagehouders tegen betaling zulke gegevens wèl opvragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij niet hoeveel eigenaren maar wel wanneer die het laatste van eigenaar is gewisseld.. dat zie je aan de laatste kentekenregistratie datum op de site van RDW..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als eerste: Wat is het belang om te weten hoeveel eigenaren een auto heeft gehad?

Ik ga er vanuit dat je je orienteerd op een andere auto. Je kunt je dan beter verdiepen in de onderhouds en schade historie dan het aantal eigenaren. Een auto kan namelijk vijf eigenaren hebben gehad en hier totaal niet onder hebben geleden. Dus schadevrij, goed onderhouden etc etc.
En het kan ook zijn dat een auto maar één eigenaar heeft gehad maar min of meer technisch afgeschreven is.

Dus mijn advies: Kijk naar de historie, check de kilometerstand en het schade verleden en maak een goede proefrit.
Verder het onderhoudboekje doornemen. Let goed op de "versheid" van de stempels. Het wil nog wel eens voorkomen dat er in een nieuw boekje allemaal verse stempels worden gezet met een fictieve datum en kilometerstand.

Vraag een uitdraai van de historie van de laatste dealer waar de auto is geweest.
Vraag informatie aan bij een leasemaatschappij als de auto daarvan afkomstig is.

En zo zijn er veel manieren te vinden om meer te weten te komen over een auto.
Let wel; het is vaak even spit werk!

De eerste en de laatste bron zijn niet kostenvrij maar kunnen een goede hulp zijn.

Toegevoegd na 52 seconden:
PS; Het antwoord is nee; er bestaat geen site waar je online alle eigenaren (of het aantal) kunt achterhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Hi Ferry, wat je schrijft is (bijna) allemaal waar, maar als blijkt dat een auto vaak verkocht is, zou je daaruit op kunnen maken dat het kennelijk geen prettige auto is. Garantie dat het wel een goede auto is, als de auto maar één eigenaar heeft gehad, heb je ook niet maar de historie is dan wellicht iets beter op orde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ferrie, wat is een goede proefrit? @Paulus, ja, daarom had ik de vraag gesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Paulus; ben ik het niet helemaal mee eens. Kijk eens naar de kort lopenden privat lease contracten. 6 mnd, 8 mnd, 12 mnd.
We hadden klanten die elke halfjaar een ander auto kochten. Dan stond de eerst weer in de showroom en werd weer verkocht. Naar 2 jaar weer ingeruild en weer verkocht; inmiddels zijn we twee eigenaren verder terwijl de auto gewoon fijn is. De eerste rijdt liefst nieuw, de tweede liefst een waar de kop vanaf is en maar twee jaar wil rijden. Ook kenden we auto's die één eigenaar hebben gehad maar gewoon afgejakkert waren. We hebben bij één auto zelfs meegemaakt dat deze na inruil voor een kleine 9000 euro moest worden opgeknapt om hem weer fatsoenlijk te krijgen. Deze auto heeft twee jaar bij één eigenaar gereden en was nieuw toen hij hem aanschafte. Na tien jaar automotive ken ik het pap wel. @gdanonym; een goede proefrit is de auto goed "voele" en "ervaren" Niet alleen een blokje rondom de dealer maar even eens stukje snelweg, binnen wegen, woonwijken met drempels, vermogens test (ff kijken wat hij op snelheid doet), en tijdens dit alles goed kijken, luisteren en noteren (dus bij voorkeur met tweeen doen).
Nee, die gegevens zijn niet te zien bij de RWW site. Alleen de laatste tenaamstelling is te zien op datum maar niet met naam.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jawel via autoverleden.nl a € 3,90
Toegevoegd op 26 november 2018 04:11: bron