Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden auto's die in Nederland verkocht worden niet begrenst op 150 km/u?

Ik weet dat je in Duitsland harder mag, maar je gaat er toch vanuit dat als je een auto in Nederland koopt je wellicht in Nederland woont.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Aangezien grenzen en handel binnen de EU open is, lijkt het me logisch dat een limiet op een auto ook in de hele EU op dezelfde manier gereguleerd is. Bovendien, veel mensen die van die limiet af willen zullen dan in het buitenland, net over de grens, hun auto gaan kopen en dat risico wil de NL overheid niet lopen want dat zou slecht zijn voor onze economie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Sommige auto's worden sowieso al begrensd, alleen dan niet bij 150 maar bij een veel hogere snelheid. Men gaat er vanuit dat iedereen zelf verantwoordelijk gedrag kan vertonen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat klopt,maar ik neem aan dat niet iedereen altijd alleen maar in Nederland blijft rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het ook een marketinginstrument van de autoboeren is. Er wordt toch vaak opgeschept over hoeveel PK een auto heeft en hoe snel 'ie kan...

Als de auto begrenst is heeft het geen nut meer om een hele flinke (en dure) motor in je auto te laten bouwen. Dus minder omzet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Duitsland worden auto's op 250 km/h begrenst. Als je daar in Nederland 150 van maakt gaan er volgens mij meer bezitters van dit soort auto's naar een dealer over de grens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding