te verwachten onderhoud xsara Picasso 1.8 16V

wat is het te verwachten onderhoud xsara Picasso 1.8 16V
auto heeft 111.112 km gereden. distributie is vervangen. wat zou ik moeten vervangen?
koppeling? remmen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen iedere auto heeft onderhoud nodig en vooral rem blokken rem schijven banden enz enz maar alleen als ze versleten zijn maar een onderhouds vrije auto bestaat niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit een onderhoudsboekje bij de auto. Daarin staat wat er bij welke beurt (km-stand en/of na zoveel jaar) regulier moet gebeuren (vervangen en controleren).

Verder hangt het er van af: er kunnen naast regulier onderhoud zaken versleten zijn die vervangen moeten worden. Dat is mede afhankelijk van de rijstijl van de chauffeur, gebruiksomstandigheden* maar ook van de leeftijd van onderdelen zoals ruitenwisserbladen, die drogen namelijk uit. En vergeet ook koelvloeistof en remolie niet, dat 'verouderd' ook.

* veel filerijden, korte ritten, stoffige (zand-)wegen wordt gezien als 'zwaar'.