Ik heb nu 150 rijlessen gehad en ik wil examen doen. Hoe kan ik dat netjes vragen aan mijn rij-instructeur?

Ik krijg maar steeds een antwoord dat mijn inzicht niet goed genoeg is, maar ik krijg geen manier om dat te verbeteren en ik ben die rijlessen nu zo spuugzat! En ik weet gewoon dat ik het nu wel kan!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
7.3K

Antwoorden (20)

Als jij er van overtuigt bent dat je aan het examen toe bent, is je instructeur volgens mij gewoon verplicht om het aan te vragen. Zeker na zoveel lessen.
Anders zou ik zeker op zoek gaan naar een ander. 150 lessen is echt heel erg veel... dat is veel meer dan de meeste mensen nodig hebben.

Als hij zegt dat je inzicht niet voldoende is, moet hij je iets kunnen bieden waarmee je dat kunt verbeteren. Als hij dat niet kan: zoek een ander of ga een keertje afrijden en kijk of je inzicht inderdaad zo slecht is. Als jij gewoon netjes zegt: ik wil dat je het aanvraagt, dan kan hij toch niet weigeren? het is jouw geld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal eens vlinderr +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens +
Misschienhoopt je instructeur dat je nog meer geduld hebt.
Want na 150 lessen ben je een aardige 'kip met gouden eieren' die hij niet graag kwijt wil.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Zeg hem dat je denkt klaar te zijn voor een examen, wanneer hij dit tegenspreekt kun je hem vragen om een concrete reden te geven waarom hij dit denkt. Als hij dan weer begint over inzicht kun je hem om nadere uitleg vragen, daar is hij namelijk je instructeur voor en kun je hem oefeningen vragen om dit snel af te ronden. Als hij hiermee blijft zitten kun je altijd bij je rijschool een andere instructeur aanvragen. Desnoods een andere rijschool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
150 rijlessen, lijkt me toch genoeg. Het is jou geld en ik vindt dat je best mag vragen om eens een keer examen te doen. Vraag anders dan eens om duidelijkheid wat er dan niet goed is en waar je op verbeteren kunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon eisen,dat je examen wilt doen.Jij betaald daarvoor,punt uit.
alhoewel als je 150 lessen gehad hebt,het nu nog niet weet dan leer je het waarschijnlijk ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn rijscholen waar een tussen examen wordt gegeven-met andere woorden-je doet zo'n examen en de instructeur zegt dan hoeveel lessen hij denkt dat je nog nodig zult hebben om te slagen of waar je fouten liggen en gaat daar dan mee aan de slag..
Ik geef een tip...zoek een andere autorijschool..dit vindt ik wel te zot voor woorden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De instructeur laat iemand geen examen doen als hij echt niet vindt dat je er aan toe bent.
Want zakken betekent voor hem een lager slagingspercentage. En die zijn openbaar.
Eisen heeft geen zin.

Heb je nog nooit een tussentijdse toets gedaan? wat zei die examinator?

Als je denkt dat hij je niet verder kan helpen zou misschien wisseling van rijschool een optie zijn.
Maar misschien heb je het ook niet.
Jij hebt geen rijbewijs dus kunt nooit zeggen dat je weet da aan toe bent. Dat kun je niet weten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast10166;

Ga naar een andere rijschool, leg je verhaal voor en vraag ze een second opinion. Als die je beter beoordelen en je slaagt binnenkort kun je altijd nog een klacht indienen bij de beroepsvereniging voor rijschoolhouders of het CBR.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ik jou ook wel bij mijn rijschool wil hebben, goed voor de inkomsten.
Ik vind 150 lessen wel erg veel!
Je kunt altijd een andere rijschool bellen en informeren of deze een keer kan beoordelen of jij aan een examen toe bent of niet.
Lijkt mij wel, zeker als je tussentijdse toets goed was.
Bel anders voor de zekerheid het CBR die kunnen je vast meer vertellen.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
150 lessen!? Dat is bijna 4X zo veel als gemiddeld! Snel naar een andere rijschool zou ik zeggen, anders kun je straks niet meer rijden omdat je poten geheel zijn uitgedraaid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
150 lessen ?? en je krijgt geen antwoord over waneer je mag afrijden ! je word opgelicht ..ik zou eens zelf het cbr bellen en na vragen ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
150 lessen, dat is een godsvermogen!
Jij moet zo spoedig mogelijk een andere rijschool nemen, dat had je 100 lessen geleden al moeten doen.

Laten we er vanuit gaan dat hij gelijk heeft, jij hebt geen inzicht. Maar HIJ heeft het je nog niet kunnen leren, en dat is wel zijn vak. In het gunstigste geval passen jij en hij niet goed bij elkaar.

Ik hoop dat je bij een andere rijschool wel snel inzicht krijgt, met een rijbewijs erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had mijn rijbewijs al met 15 rijlessen...
Dus zeg gewoon tegen je rij-instructeur dat je gewoon wilt afrijen..

Je zegt het zelf al dat je spuugzat bent.!
Gewoon doen..
150 lessen puh veel hoor..!
Zeg gewoon dat je het nu wel kan...
succes.~!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
150 lessen?
Klinkt alsof je echt onwijs uitgebuit wordt!
Hoewel er natuurlijk mensen zijn die jarenlang les blijven hebben, omdat ze inderdaad het inzicht niet krijgen. Maar mocht dat bij jou het geval zijn, is het je zoveel geld waard?
Ik zou hem in ieder geval vertellen dat je examen wilt doen, en flink aandringen. En anders eens bij een andere rijschool langsgaan, eens kijken hoe zij jouw rijkwaliteiten inschatten. En als jullie geen concrete oefeningen doen om je inzicht te verbeteren, is hij denk ik niet zo'n goede leraar. Misschien kan je kijken of er een soort beroepsvereniging of kwaliteitsbewakers zijn voor rijscholen, en het probleem aan hen voorleggen. En misschien een klacht indienen over je huidige leraar, mochten anderen vinden dat het niet aan jouw inzicht ligt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
150 rijlessen, is dat niet een factor 10 te hoog. Ik zou mij bedenken, want je blijft waarschijnlijk een gevaar op de weg. Niet lief, maar wel realistisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken zou je je rijbewijs moeten kunnen halen in 30 lessen tot 45 licht een beetje aan je leeftijd
wat was daar ook alweer de regels je leeftijd plus 5 of 10 lessen??

Volgens mij wordt je vreselijk uitgemolken
dus bel het cbs maar eens
Of anders ben je echt zo beroerd aan het rijden dat je beter helemaal geen rijbewijs moet hebben ;)
maar dan had de instructeur je inmiddels ook al een paar keer moeten laten afrijden.
14 jaar geleden
aangeven als hij geen grondige reden heeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je niet een onderzoek doen naar deze rijschool. Bijvoorbeeld bij het CBR.

Of: je hebt inderdaad nog niet voldoende feeling om te rijden en je bent een gevaar op de weg.!

Of: Je rijinstructeur vindt je een aardig melkkoetje.!

Dus: Zelfonderzoek met een proefles bij een andere rijschool,
Of, je gelooft je instructeur en je gaat stug door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Direct aanvragen bij het CBR is helaas niet meer mogelijk. Je kunt eventueel de onderstaande link eens bekijken, via deze kun je online een aanvraag doen.

Ik heb ook even gekeken of een rijschhoolhouder verplicht is het examen voor je aan te vragen als je daarop staat, maar dat heb ik niet terug kunnen vinden. Ik zou het eens navragen bij het CBR, of anders naar een andere rijschool gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mag ik a.u.b exsame doen