Wat kan de oorzaak zijn van defecte knipperlichten in een Peugeot 106, en hoe kan ik dat (evt tijdelijk) verhelpen?

Mijn 106 heeft in korte tijd meerdere problemen gekregen. Eerst deden de ruitenwissersproeiers het ineens niet meer, een paar dagen later volgde de claxon, en uiteindelijk ook de knipperlichten.

Met de 1ste 2 kan ik nog leven, maar de defecte knipperlichten is toch een ernstig probleem. Ineens deden ze het niet meer, daarna weer wel, dan weer niet, enz. en nu doen ze het uiteindelijk totaal niet meer. Ook de alarmlichten doen het niet.

Ik moet overmorgen een langere trip (700 km) maken en voel me dan niet echt prettig zonder knipperlichten, zowel vanwege de veiligheid als om mogelijke bekeuringen. Pas daarna heb ik tijd om het te laten maken bij een garage. Weet iemand dus hoe ik dit (mogelijk tijdelijk) zelf kan oplossen?

Alvast hartelijk bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4.2K

Antwoorden (6)

Als ik dit zo lees zou ik eens naar de zekeringen kijken.
Misschien is er één of meer zekeringen kapot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad je moet het zoeken bij de zekeringen.
Maar kapot zijn ze niet. Immers de ene keer doen de knipperlichten het wel, de andere keer niet.
Je hebt, denk ik, een kontakt probleem of wat vocht.
Zoek je zekeringenkast op. Bedweeg je vinger over de zekeringen zodat ze "rollen" in hun behuizing. Daarna een klein beetje WD40 erover spuiten, als je dat hebt, en dan moet alles het weer gaan doen.
Succes..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien de systematische uitval van je electrischsysteem zou ik inderdaad kijken naar vocht in je zekeringenkast, maar zou ook kijken naar je massa, daar het meer overeenkomsten heeft met een massa probleem dan de zekeringen zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Problemen in de zekeringkast. Vermoedelijk een probleem met de massaverbinding omwille van vocht.
Knipperlichten worden gestuurd door een knipperlichtautomaat.(een klein kubbusje in plastic lijkt het).
Dit gaat wel vaker stuk bij dat type auto's.
Tijdelijk oplossen ? een beetje rommelen in de zekeringkast en wat met de bekabelingbewegen. Probeer eventueel de massaverbinding te herstellen of overbruggen.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een groot elektrisch probleem zit er bij de modellen van Peugeot 106 in de hendel van de richtingaanwijzer.
Vervanging van de hendel zal het probleem kunnen oplossen. Kijk even bij de sloop, deze is eenvoudig los te halen en sommige sloperijen hebben deze los liggen.

Als ik de rest zo lees kan het ook een massa probleem zijn, controleer eens of de aansluitpunten van je accu niet geoxideerd zijn, zo ja maak deze schoon. Kan ook zijn dat één van deze klemmen niet geheel vast zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onmiddellijk naar een garage om de zaak op orde te maken, je mag met dit voertuig niet op de weg komen, ook je ruitensproeiers en claxon behoren te werken.

Bedenk dat met dit weer de passage van een vrachtwagen het zicht op de voorruit drastisch afneemt en als men de ruitensproeier niet kan gebruiken het vuil zich opstapelt en dat met een rit van 700km. voor de boeg!!!

Levensgevaarlijk.

Mocht je alsnog de reis met de gebreken te gaan ondernemen hoop ik dat je niet hier in de buurt hoeft te zijn.