Ben je ook verzekerd als je teenslippers draagt?

Toegevoegd na 46 seconden:
Ik bedoel met autorijden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (6)

Ja, dat is geen probleem voor de verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja. Zelfs als je klompen draagt ben je verzekerd

Toegevoegd na 33 seconden:
De vraag is of het handig is.... Denk het niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja in principe ben je verzekert.
Behalve als je aantoonbaar door het dragen van die slippers een ongeval veroorzaakt.
Bijvoorbeeld als je blijft hangen achter een pedaal en niet kunt remmen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met die teenslippers niet in staat bent om goed auto te rijden, en je maakt daardoor schade, verwacht ik inderdaad dat een verzekering wel eens heel moeilijk kan doen. Maar waarom zou je dat risico ook nemen? Doe gewoon goede schoenen aan als je auto moet rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat Nederland betreft kan ik het niet met zekerheid zeggen (europa?) maar voor Frankrijk, Belgie en Duitsland is het bij wet verboden om met dergelijk "schoeisel" auto te rijden. Een schoen moet vast aan de voet zitten :ook achteraan de hiel !
Beroepshalve (vroeger takeldienst) heb ik 2 dodelijke ongevallen gekend die te wijten waren aan loszittende schoenen. Als de verzekering dit kan aantonen (en je mag zeker zijn dat ze het bij zwaardere schadegevallen uitzoeken) betalen zij niet !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In België mag het niet, zelfs niet met een automaat. Wat wel toegelaten is, wanneer men om b.v.b. gezondheidsredenen geen schoenen of dergelijke kan dragen dient men wel een geldig bewijs te hebben van een specialist, en dit werd dan goedgekeurd. Zo heb ik zelf ooit met mij linker been in het gips mogen rijden, dit wel alleen met een automaat.