kan de rembekrachtiger kapot gaan als er lucht in de leiding zit ? (auto)

Weet jij het antwoord?

/2500

dat ligt er aan wat voor soort systeem rembekrachtiging word gebruikt. Je hebt namelijk ook rembekrachtigers die via luchtdruk werken (het overgrote deel moderne auto's) en dus niet hydraulisch. Er zijn wel wat hydraulische systeem, maar dit zijn enkele types van audi en citroën. Dus van lucht in de leiding is bij een toyota niet te spreken.

Nee, van lucht in de leiding gaat een rembekrachtiger niet stuk. Je rempedaal voelt dan "sponzig" aan, doordat je een luchtbel samen zit te persen. Bij te veel lucht in de leiding, trap je je pedaal helemaal tot op de bodem weg en zal de auto nóg (nagenoeg) niet remmen.

Van lucht in de leiding, gaat je rembekrachtiger niet kapot. Wat wel kapot kan gaan is je remcilinder(rubber) omdat die helemaal tot het eind wordt ingetrapt. Ook geloof ik niet dat er lucht in je remsysteem zit maar dat je m.i. (ook gezien je volgende vragen) last hebt van vapour lock. (niet te verwarren met remfading). Hierbij ontstaat in je remsysteem een dampbel welke mogelijk (door hoge temperaturen) onder je motorkap wordt veroorzaakt. (hetzelfde kan ook in je brandstoftoevoer gebeuren) Om de 2 a 3 jaar je remvloeistof vervangen met het juiste DOT getal kan een hoop problemen voorkomen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100