Als je belt terwijl je autorijdt let je minder goed op. Maar is dat dan ook zo als je met iemand spreekt die bij je in de auto zit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (6)

Ja, want je aandacht is dan niet alleen bij het verkeer, maar dus ook bij het gesprek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker, mensen zullen beamen dat als je in gesprek met een of meerder passagiers bent, ook wel eens een afslag mist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, vaak kijken ze diegene dan ook even aan als ze er tegen praten.. Heel gevaarlijk. Maar wat dacht je van moeders met baby's achterin? Levensgevaarlijk! Hoevaak die wel niet omkijken of omdraaien om te kijken of om een gevallen speen op te pakken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh? Zijn er moeders die van achter het stuur een gevallen speen kunnen pakken van de grond? De meeste maxicosi achtige gevallen zie ik vaak naast de bestuurder zitten als er maar 1 volwassene in de auto zit (airbag uit).
In feite is leidt alles wat je doet naast het besturen van de auto je af. Niet alleen (handsfree) bellen, maar ook een gesprek voeren met een passagier, het eten van een appel, roken, het bedienen van de radio of het navigatiesysteem en ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een verschil. Iemand die bij jou in de auto zit kan zien hoe de verkeerssituatie op dat moment is. Als je even aan wachten bent om over te steken en je aandachtig links en rechts kijkt kan een bijrijder ervoor kiezen om even 't gesprek te staken. Iemand aan de telefoon ziet dat niet (tenzij je dat expliciet aangeeft).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een goeie vraag,je staat er normaal gesproken niet bij stil,je moet ook een aantal jaren een auto besturen wil je hier antwoord op kunnen geven,mijn ervaring is dat er wel degelijk verschil is tussen telefoneren of praten met je passagier bij telefoneren of sms of je navigatie bedienen,heb je geen aandacht voor de dingen om je heen meer,let maar eens op,als je belt,en je hangt op,ineens ben je stuk verder zonder weet wat er onderweg gebeurt is,je denkt"he ik ben er al" dat heb je niet als je praat met je passagier,je zit onder het praten toch samen op te letten,zo van "heb je dat gezien"of"moet je die zien rijden" enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet een aantal jaren een auto besturen om hier antwoord op te kunnen geven? Na de eerste keer dat er iemand naast mij zat, merkte ik al dat ik afgeleid was.