Connector/Draaipunt van hoedenplank afgebroken, hoe repareer ik dit?

Achter in mijn auto is het draaipunt afgebroken waar omheen mijn hoedenplank draait.
Zie bijgesloten foto's.
Hoe repareer ik dit?
Kan ik dit met (seconden)lijm plakken of vreet dat de kunststof weg?
Misschien met kit of een pasta?
Graag suggesties.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
4.7K

Het beste antwoord

Als je de afgebroken pen nog in bezit hebt zou ik het in eerste instantie proberen te lijmen met 2-componentenlijm. De oppervlaktes eerst goed ontvetten met wat alcohol (geen thinner...want dat tast het kunststof aan).
Dit zou voldoende moeten zijn. Een goede 2-componentenlijm is eenmaal uitgehard sterker dan het kunststof zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Even knutselen: Maak een ijzeren plaatje op maat, schroef dit ervoor (4 parkers in de hoeken, voorboren) en in het midden boor je het gat met de juiste boor. Klaar... en superstevig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wou dat ik zo handig was.
Op zich wel goede tip, maar ik ben bang dat ik dan mijn halve auto verniel (zegt meer over mijzelf hoor, zelfkennis...)
:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet dat (als je een vrouw bent) ook aan je man overlaten.
Lijmen blijkt namelijk toch weer af te breken bij intensief gebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@lavendel.. Polyester echt niet. Anders zouden er in ale opgeflufte auto's gaten vallen!
Bij mijn garage hadden ze een soort twee compenentenlijm waar ze zelfs de koplamp mee aan een van mijn auto's hebben vastgelijmd.

De naam van het spul heb ik zo niet maar het is wel echt een wonderspul, de koplamp zit nog steeds vast.

Als je naar een auto-onderdelenspeciaalzaak belt dan weten ze wel iets om dit te fixen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De onderste foto gaf mij het beste beeld. Ik zou het repareren met polyester. Eerst schuren en vervolgens een glasvezelmatje over het gat en met punaises vastzetten en straktrekken. Vervolgens tamponeren met polyesster en laten drogen. Geef het zeker de tijd om te drogen anders is het werk voor niets. Eventueel een tweede laag polyester aanbrengen. Vervolgens schuren en lakken (spuiten). Op het gerepareerde deel vervolgens weer je hoedenplank monteren. Deze reparatiesetjes zijn bij iedere bouwmarkt (althans Karwei) te koop.Succes met deze klus en gebruik handschoenen!