Connector/Draaipunt van hoedenplank afgebroken, hoe repareer ik dit?

Achter in mijn auto is het draaipunt afgebroken waar omheen mijn hoedenplank draait.
Zie bijgesloten foto's.
Hoe repareer ik dit?
Kan ik dit met (seconden)lijm plakken of vreet dat de kunststof weg?
Misschien met kit of een pasta?
Graag suggesties.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je de afgebroken pen nog in bezit hebt zou ik het in eerste instantie proberen te lijmen met 2-componentenlijm. De oppervlaktes eerst goed ontvetten met wat alcohol (geen thinner...want dat tast het kunststof aan). Dit zou voldoende moeten zijn. Een goede 2-componentenlijm is eenmaal uitgehard sterker dan het kunststof zelf.

Even knutselen: Maak een ijzeren plaatje op maat, schroef dit ervoor (4 parkers in de hoeken, voorboren) en in het midden boor je het gat met de juiste boor. Klaar... en superstevig.

Bij mijn garage hadden ze een soort twee compenentenlijm waar ze zelfs de koplamp mee aan een van mijn auto's hebben vastgelijmd. De naam van het spul heb ik zo niet maar het is wel echt een wonderspul, de koplamp zit nog steeds vast. Als je naar een auto-onderdelenspeciaalzaak belt dan weten ze wel iets om dit te fixen.

De onderste foto gaf mij het beste beeld. Ik zou het repareren met polyester. Eerst schuren en vervolgens een glasvezelmatje over het gat en met punaises vastzetten en straktrekken. Vervolgens tamponeren met polyesster en laten drogen. Geef het zeker de tijd om te drogen anders is het werk voor niets. Eventueel een tweede laag polyester aanbrengen. Vervolgens schuren en lakken (spuiten). Op het gerepareerde deel vervolgens weer je hoedenplank monteren. Deze reparatiesetjes zijn bij iedere bouwmarkt (althans Karwei) te koop.Succes met deze klus en gebruik handschoenen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100