Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat betekend het als dit lampje in de auto brandt?

(zie plaatje) Het heeft iets met de verlichting te maken, dat weet ik wel, maar wat voor soort verlichting brandt er dan?

Toegevoegd na 1 minuut:
oke, het plaatje werkt dus niet.
zie de link. Ik bedoel het symbooltje in de linkerbovenhoek.

http://nl.spiderpic.com/stock-photos/123rf/1016904-vector-illustraties-van-vele-auto-symbolen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
855
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dat niet de zelf vernietigings knop?? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je nu echt geen boekje in je auto liggen, een zogenaamde gebruiksaanwijzing?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Symbool linkerbovenhoek is voor de interieur verlichting, van toepassing bij vrachtwagens met gesloten opbouw en bussen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan wat verschillen per auto, maar dit soort lampjes geven aan dat je verlichting aan staat, doorgaans dimlicht en als het blauw is dat lampje dan staat je groot licht aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Klopt. Gewoon dat je licht aan is.
Zie: http://worldnewauto.blogspot.com/2012/01/explanation-of-icons-on-dashboard.html
Bij mijn auto betekent het dat er een remlicht niet werkt. Bij sommige auto's betekent 't ook dat de remblokken versleten zijn.

Toegevoegd na 22 uur:
vergeet dat sukje van de remblokken, dat is een andere lampje rondje met 2 bogen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt op een symbool voor parkeer/stadslicht. Check zelf: is er een lampje stuk? Krijg je klachten (seintjes) van medeweggebruikers? Zet je de schakelaar wel in de goede stand (geef ze eens de kost die het dimlicht niet weten te vinden)...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding