Mistlicht gaat aan bij links of rechts afslaan. Zicht is meer dan 50 meter mag dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (5)

Nee, mistlicht mag pas aan bij zicht minder dan 50 meter. wellicht een foutje van de bestuurder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me dat er iets mis is in de bedrading van de auto, een controle door de garage lijkt me niet overbodig, als een mistlamp kan gaan branden is een autobrand door kortsluiting niet uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit mag juist wel! Zit bij heel veel nieuwe auto's. Dat is gedaan om de mede weg gebruikers nog meer te informeren dat je naar links of rechts gaat. Er is dus niks mis met je auto.0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was mij ook al een paar keer opgevallen. +
Ik denk dat dit niet je mistlicht is, maar je bochtverlichting. Deze lampen verlichten de bocht,waardoor de bestuurder de bocht beter kan zien.

En als het je mistlicht niet is, is je vraag eigenlijk niet meer van toepassing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al eerder genoemd, is dit je bochtverlichting, om jou in het donker meer zicht te geven in de bocht. Er zijn 2 soorten bochtverlichting, de 1e is met de mistlampen en de andere gaat via de koplampunit, dan draait je dimlicht met de bocht mee.