Wat kost auto invoer van NL naar Duitsland?

Of zijn daar geen invoerkosten aan verbonden zoals van duitsland naar NL. Paar honderd euro max voor her en der instanties in duitsland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

dat hangt voornamelijk af van de leeftijd van de auto. als je de auto uitvoert uit Duitsland krijg je daar de rest BPM terug terwijl je bij de invoer in Nederland weer BPM verschuldigd bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit verschilt per auto. Ook de leeftijd van de auto speelt hierbij een rol.
Een auto van 25 jaar of ouder is namelijk vrij gesteld van bpm. Een jongere auto moet wel extra bpm over betaald worden. Je bent zoiezo geld kwijt voor een herkeuring en administratieve kosten.
Mijn neef heeft geregeld auto's uit Duitsland geïmporteerd, en hij zegt dat het toch veel scheelt met de Nederlandse prijs. Je betaald enkel de BPM over de 'kale' cataloguswaarde daarom hebben veel geïmporteerde auto's alle opties, deze kosten met de overvoer namelijk niks.
In de bron vind je stap voor stap hoe het in zijn werk gaat een auto te importeren
In de bron daaronder vind je hoeveel BPM je moet betalen voor een auto.