Waarom is mijn claxon opeens te zacht?

De claxon van mijn auto produceert opeens nog maar een zacht geluid.
Hij doet het dus wel, maar het is een zielig geluidje.
Waar zou dat aan kunnen liggen?
De accu is wel goed.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
8.5K

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat er in de claxon zelf vuil zit, waardoor hij minder geluid produceert, maar het kan ook zijn dat de elektrische aansluitingen gecorrodeerd (verroest) zijn, waardoor er te weinig stroom op jouw claxon komt.
jc54
9 jaar geleden
Een paar punten zijn meestal de oorzaak, “jc54” heeft er al 2 genoemd, 1. Vuil in de claxon en 2. elektrische aansluitingen gecorrodeerd, waar ik ook nog aan zit te denken is 3. de bevestiging op de carrosserie, in autoland is de massa van veel componenten de carrosserie, vaak ontstaat tussen de bevestigingsbout ook Roest waardoor er meer weerstand in het totale circuit ontstaat en er dus minder stroom kan gaan lopen, gevolg: Minder geluid, zo zit het uiteindelijk ook met punt 2.