er komt een rammeltje onder mijn motorkap vandaan als ik de koppeling indruk is het over wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

ik kan niet heel goed oordelen op dit moment omdat ik niet weet wat voor auto het is en hoe dat ''rammeltje'' precies klinkt. Maar als dit rammeltje verdwijnt nadat je de koppeling intrapten weer terug komt als je de koppeling los laat. Dan is het aannemelijk dat er in de versnellingsbak iets niet helemaal goed koppelt. Dit kan eventueel iets te maken hebben met de koppeling of de drukgroep op de koppeling. Vermeld er even bij wat voor auto je hebt en bouwjaar en kilometerstand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoedt het druklager. dit is het lager dat tegen de drukvingers van je drukgroep drukt als je de koppeling bedient. het zit hem waarschijnlijk niet in de versnellingsbak want als je alleen de koppeling bedient, bedien je niks in de bak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, volgens mij zit de koppeling tussen motor en versnellingsbak en niet IN de bak. Om precies te zijn in het vliegwielhuis.
Zoals u het verteld en schrijft is het volgens mij de druklager van de koppeling die aan vernieuwing toe is. Maar is dit probleem ontstaan tijdens deze koude dagen of was het daarvoor al ? De kou die er momenteel heerst zorgt voor veel klachten bij auto’s, zelfs de vet die overal zit kan bevroren zijn waardoor alles een mindere smering krijgt.
Je moet even kijken of dat geluid op houd als de vorst is verdwenen !

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik lees net nog even je vraag:

Laat je motor stationair lopen, doe je motorkap open. Zoek even waar je koppelingskabel loopt, deze eindigt bij een beugel van je versnellingsbak. Hou die beugel eens vast of luister dat je dar het geluid vandaan hoort komen.
Kan ook zo zijn dat je koppeling opgesteld moet worden, dat je kabel te slap staat en hierdoor de trilling of gerammel te horen is. Veel auto's hebben een zelfstellende koppeling, maar deze misschien niet.