Weet iemand hoe je de Trede (Trede 19) voor een autoverzekering kan omrekenen naar schadevrije jaren?

Ik heb een autoverzekering bij de HEMA. Deze wil ik opzeggen en een nieuwe afsluiten.
De HEMA geeft alleen de huidige Trede weer.
Voor een nieuwe polis moet ik niet de huidige Trede opgeven, maar het aantal schadevrije jaren. Die weet ik niet.

Toegevoegd na 1 dag:
De HEMA valt niet te bellen. Dat is nu juist de moeilijkheid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Dit kun je op grond van de tabel trede niet goed zeggen. Je kan namelijk door het veroorzaken van een schade wel terug vallen in schadevrije jaren maar niet in de tabeltrede (dan moet je wel een no-claimbeschermer hebben).

Mocht dit niet het geval zijn, heb je waarschijnlijk de maximale korting. Een berekening maken met 10 schadevrije jaren geeft wel een reële premie weer bij concurrerende aanbieders.

Als je de HEMA belt (verzekeringsafdeling uiteraard) zijn ze verplicht je aantal schadevrije jaren door te geven.

Toegevoegd na 1 dag:
een mail sturen naar info@hemaverzekeringen moet ook tot antwoorden leiden.
Veelal wordt er ook een bonusmalusladder meegegeven bij de eerste polisafgifte, misschien dat die kan helpen. Deze worden namelijk niet op internet gegeven