Bmw stuurt het ene moment zwaar en het andere moment licht, hoe kan dit?

Sinds enkele dagen stuurt mijn bmw 318i uit 1994 op sommige momenten zwaarder dan normaal. Nu haal ik net de dop van het stuurbekrachtiging vloeistof reservoir en draai hem er weer op, toen deed hij weer even normaal. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Nu stuurt hij weer zwaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk slipt de riem van de pomp soms wel en soms niet. (ietsje strakker zetten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je stuurbekrachtiging even nakijken bij een garagebedrijf.

Antwoorden (2)

Het kan diverse oorzaken hebben!

Niveau van de vloeistof!

Maar ook een "te losse" snaar!

De stuurbekrachtiging word aangedreven door een snaar.
Als je auto zwaar stuurt, en je geeft op dat moment even extra gas met de koppeling ingetrapt, en je auto stuurt weer even normaal, dan weet je dat de snaar te los zit.

Het kan ook te maken hebben met je banden, bandenspanning en de situatie van het wegdek.

Maar om zekerheid te hebben en de veiligheid te bevorderen is een bezoek aan een goede garage een goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je de olie al eens ververst en het filtertje gereinigd of vervangen?