Welke autoverzekering dekt ook schade aan je cabriodak dat bijvoorbeeld uit het niets kapot is gegaan?

Peugeot 206 cc

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Het beste antwoord

Als iets aan je auto stuk gaat "uit het niets" kun je nooit bij je verzekering terecht. Daar kun je pas terecht als er iets aan te tonen valt. B.v. dat iemand aan je auto heeft zitten prutsen, of dat er sprake is van stormschade. Daar zijn verzekeringen voor. Als je versnellingsbak uit het niets kapot gaat, moet je dat ook zelf betalen.

"Uit het niets" kapot gaan, kan er alleen maar op duiden dat er geen enkele oorzaak aan te wijzen valt, en dan blijft alleen nog over, slijtage, ondeskundig gebruik, of een dak dat gewoon niet deugt (fabricagefout)

Je zult dit dak dus zelf moeten laten repareren, en eventueel kun je proberen aannemelijk te maken, dat dat dak kapot is gegaan, terwijl je redelijkerwijs mag verwachten dat zo'n dak binnen die termijn niet stuk mag gaan. In dat geval kun je proberen via de garage of dealer een gedeelte van de kosten vergoed te krijgen.

Mocht de zaak toch nog nèt anders liggen, dan je in je vraag hebt verwoord, of heb je twijfels dan kun je dit altijd navragen bij de ANWB-advieslijn.

Voor advies, vragen en informatie kunnen ANWB-leden op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur bellen met de ANWB Auto Advieslijn, op telefoonnummer (088) 269 50 00.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Uitsluitingen van het cabriodak zijn enkel bij softtops.
Een 206cc is een hardtop en die is bij een cascodekking altijd gedekt.

Uitsluitingen staan normaal altijd in de clausules