Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe "klinkt" een ABS susteem?

Mijn auto heeft ABS. Nu werkt hij veel eerder op die gladde wegen met dat ijs. Ik heb vaker geremd met ABS op z'n hards en dan voel je het rempedaal trillen. Met een soort rollend/stuiterend geluid onder het pedaal.
Nu hoor ik bij mijn auto echter een geluid wat doet denken aan knarsende of krakende tandwielen.
Is dat normaal?

Toegevoegd na 2 minuten:
...eh ABS 'systeem'. De spellingscontrole deed niks?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschilt het dan bij auto merk? Ik heb nooit een knarsend geluid gehoord bij andere auto's.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Kijkt me niet goed.
Ik zou er even mee langs de garage gaan.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Dat is dus je ABS.

De eerste keer schrik je je rot. Je denkt dat je hele voorkant eronder vandaan klapt.

Dat stotteren is nu precies wat de abs doet. Steeds even lossen van de rem zodat je niet blokkeert. Dus niet van schrik je voet loslaten maar flink doortrappen dan!.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt die meneer boven mij heeft het al goed uitgelecht het is idd een soort van knarsent geluid en je hoeft er niet mee langs de garage je ABS (systeem) remt in stappen en blokkeert niet in een keer het wiel daardoor hoor je een knarsent geluid!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding