Hoe bepaal je wat een faire inruilprijs is van een tien jaar oude auto die je inruilt voor een nieuwe auto bij een merkdealer?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Bij inruil bij een garage en bij verkoop aan particulier:
Hoe is de staat van het voertuig
Is het een gewilde kleur
Is de motor technisch in orde
Is hij altijd onderhouden door een professionele (BOVAG) garage (boekjes aanwezig)
In geval van schade is het volgens de FOCWA richtlijnen hersteld
Wat is de kilometerstand (en klopt die volgens de Nationale Auto Pas)

je kunt ook zelf de dagwaarde berekenen op internet.
Op een site zoals AutoCheck.nl voer je je eigen kenteken in. Hierna geeft het systeem je supersnel de 'AutoCheck-waarde'; de actuele cataloguswaarde van je auto. Daarnaast krijg je overzichtelijk rapport van alle autogegevens, incl. het optie-pakket. De AutoCheck-waarde is een uitstekend startpunt bij de verkoop of inruil. Het blijft natuurlijk wel een startpunt, want bij AutoCheck.nl kan men niet zien in welke staat het voertuig verkeert.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Welke auto koop je en welke auto ruil je in?
Welke opties heeft de inruil auto? Welke staat? kilometers?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je weet wat je voor de auto zouk rijgen als je hem prive zou verkopen, weet je ongeveer wat de inruilprijs moet zijn. Kijk eens naar vergelijkbare auto's op speciale auto-sites. Dan moet je toch een aardige indicatie krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je krijgt in ieder geval minder terug van wanneer je hem particulier zou verkopen, want de autohandelaar zal er ook op willen verdienen. Anders luister naar het bod wat je krijgt, en bied je auto bij een aantal andere garages ook eens vrijblijvend aan, dan weet je in ieder geval dat je niet veel te weinig krijgt!