kan ik op LPG blijven rijden bij temperaturen onder - 10 C? De installatie ligt in een Chevrolet Tacuma. De installatie is van april 2008.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.6K

Het beste antwoord

Je kunt prima op LPG rijden bij die temperaturen. De auto is van 2008 dus ik neem aan dat de gasinstallatie ook van dat jaar is.
Het gas wordt tegenwoordig vloeibaar ingespoten dus je hebt geen last meer van bevroren verdampers.
Ook bij de types met verdamper starten de auto's op benzine en zodra er motorwarmte is schakelen ze over op gas.
LPG bestaat uit butaan en propaan gas 's zomers meer butaan en 's winters uit propaan.
In butaan zit meer energie maar verdampt niet beneden de 4 gr. In propaan zit minder energie maar blijft bruikbaar.

Ik heb met een auto op LPG gewoon probleemloos gereden bij temperaturen van -30
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan. LPG bevriest niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je carburateur wel, tenzij ze daar tegenwoordig wat op gevonden. Dat ik dit probleen had, is al van de vorige eeuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb jarenlang op LPG gereden, zomer en winter, geen enkel probleem.
Ja.
Heb jaren op LPG gereden. Bij strenge vorst wilde de auto niet altijd starten. Dan zette ik de auto op benzine, starten en dan weer op LPG zetten.