Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet ik welke startkabel ik moet gebruiken?

je hebt ze met 6 en 12 volt en 200, 300, 400 en 500 ampere.
Ik heb geen idee welke ik moet hebben

12 jaar geleden
in: Auto's
16.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

6V heb je alleen nog nodig bij oldtimers, want ook de scooters van tegenwoordig zijn allemaal 12V.

Een normale auto met 12V zou ik een stevige kabel nemen en niet te licht want bij koude dagen heeft dit een negatief effect. Neem kabels die geschikt is voor een Diesel, daarmee kan jij worden geholpen door een auto met een diesel die veelal grote accu's hebben meet veel Amp.
Plus dat deze kabels ook niet overhit zullen worden !!

kabels van 500 amp, zijn vaak goedkoper dan de lichtere kabels. Omdat ze minder worden verkocht. Ik heb in mijn luxe en bedrijfswagen kabels liggen van 500 Amp. Ik kan iedereen helpen, maar ook door iedereen geholpen worden en dat kan erg prettig zijn als je met een lege accu staat.

Zie de link hieronder die ik heb gekocht!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je accu 12 volt is (meestal het geval bij een auto) heb je een 12 volt exemplaar nodig. De hoeveelheid ampere geeft aan, in jip en janneke taal, wanneer de startkabel smelt.

Heb je een met te weinig ampere voor de accu, dan raakt ie oververhit en kan je kabel smelten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
loginabcde
12 jaar geleden
en waar kan ik zien hoeveel ampere er op mijn accu zit?
gewoon die kabel ruim 5 x zo zwaar nemen als de capaciteit van je accu,Dus is die accu 45Ah neem je 300 ampere startkabels en zit je altijd goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding