Wat is het beste Motorblok in een bmw e34?

Heb zelf een 525i en bevalt goed, was benieuwd of er nog een betere is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Probeer er een alfa romeo blok in te lepelen,die zijn sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
525 is al een goed blok maar let wel goed op warmrijden. Deze koppen zijn wel gevoelig dus rustig warmrijden. Een alfa blok in een BMW???? Ten eerste is een BMW in de lengte geplaatst en achterwielaangedreven, dus dit wordt wel een probleem. Daarbij komt ook dat een Alfa blok niet per definitie beter is dan een BMW blok. Wat mij betreft een -.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een alfa 75 is de 3.0 v6 in de lengte geplaatst en heeft achterwiel aandrijving,heeft ook nog eens 200 pk+
Als dit je bevalt zou ik het zo houden, volgens mij is het ook niet rendabel om een nieuwe motor in model auto te bouwen aangezien deze al vrij oud is. Ik zelf rijd een 328i E46 automaat 193PK en vind het goed en soepel rijden. Uiteraard zal een M3/M5 veel beter rijden, maar dat is niet alleen het blok maar ook de stuur eigenschappen. dit verander je niet alleen door het blok. als je het blok verandert dan zul je alleen meer vermogen en koppel krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
chiptuning is de oplossing ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 335i alleen slurpt dat wel wat meer.
Je kunt er met wat aanpassingen ook een 2JZ van een Supra MK4 inhangen,laatst gezien in een E30,ziet er dik uit en gaat als een jekko.
Heb ook al een E36 gezien met een 1JZ uit een Supra,gaat ook als de brandweer :-)
Uiteraard als je origineel wil blijven kun je er ook gewoon een M5 blok inhangen,mits je financieën dat toelaten.
Met BMW is veel mogelijk.
Heb zelf een E30 origineel 316i koets om laten bouwen naar 325i :-)

Ik heb iig genoeg connecties dus mocht je meer willen weten dan pb je me maar :-)