hoe verwijder ik een auto accu?

Hallo hoe verwijder ik mijn auto accu? Kan iemand mij dat uit leggen stap voor stap? Heb het nog nooit gedaan. Auto heeft vanaf 4 november 2011 stil gestaan is de accu dood of proberen op te laden? Groeten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
5K

Antwoorden (5)

op dit filmpje kun je zie hoe je de accu van een motor moet vervangen. maar voor een auto is het principe het zelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak eerst de twee klemmen los waarmee de kabels aan de accu zijn verbonden. Maak de beugel los waarmee de accu aan de auto is verankerd. Verwijder de accu uit de auto. Montage gebeurt in omgekeerde volgorde...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel belangrijk: Begin met de - pool en doe daarna pas de + pool. Als je het andersom doet en je komt tijdens het lossleutelen van de polen tegen het chassis heb je een probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit de vraag maak ik op dat de vraag steller er weinig kennis van heeft. In hoeverre is het door tiessie dan te beoordelen of de accu echt helemaal leeg is? Je zal de eerste niet zijn waar tijdens het sleutelen sluiting gemaakt wordt met als gevolg een geplofte accu waarbij het zuur in de rondte vliegt.
Ik zou het risico niet nemen en altijd met de - pool beginnen. Zelfs als de accu 100% leeg is kan deze werkwijze geen kwaad.
Verwijderen: Haal eerst de pool los met het rode draad (+)en vervolgens de pool met de zwarte(-).
Vervolgens kijk je rond je accu en zie je hoogstwaarschijnlijk boutjes zitten, die draai je los en vervolgens kun je de accu eruit tillen!

Het kan zijn dat je accu helemaal leeg getrokken is door een klokje of i.d. Probeer hem eens op te laden, bij voorkeur met een druppellader.

Wees voorzichtig met de lege accu, want deze kan gevaarlijk gas bevatten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALTIJD EERST DE - aansluiting die te zien is op de bovenzijde van je accu LOSMAKEN - daarna de + losmaken.
Nooit andersom !!!

Daarna de bevestiging bout of moer met klem los maken met een dop of een ring/steeksleutel. Til de accu er uit en onthoud aan welke zijde de - aansluiting zit.

Zet de nieuwe accu op de zelfde manier terug met de - pool aan de juiste kant waar hij al zat. Zet de accu eerst helemaal vast. Daarna monteer je de + pool en als laatste de - Pool. Hiermee kan je nooit geen sluiting maken.

Ik zag net een reactie staan dat die eerst de + pool los maakt en dan de - pool, Nooit doen om kortsluiting te voorkomen. Eerst de min pool daarmee ontlaad het hele systeem van de auto.

Via de link hieronder kan je precies controleren welke accu er in jou wagen hoort te zitten.
Rubriek rechts: ZOEKEN op VOERTUIG !!