problemen met fiat punto 1999

Sinds december vorig jaar rij ik in een fiat punto automaat uit 1999. Tot 3 weken geleden geen problemen. Maar nu stopt hij soms ineens onder het rijden, meestal voor een verkeerslicht en soms bij het nemen van een bocht. Eenmaal weer gestart heb ik geen problemen meer. Op lange afstanden, bij 60km en hoger zijn er ook geen problemen. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Klinkt als een fuel cut (brandstof toevoer onderbreking)
Of iets met de ontsteking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kunnen een heleboel problemen zijn. Mischien kunnen ze op www. Problemcar.nl een duidelijker antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij ook een brandstof toevoer probleem. Lijkt te ontstaan als auto rolt (bochten) of duikt (remmen).

Dit kan in de carburateur zitten of de brandstofpomp.

Ik heb wel eens mee gemaakt dat bij een auto met een carburateur er iets stuk was wat leek op een "evenwichtsorgaan" (kan even niet op de naam komen).

Het wordt wel zoek werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat het een fiat is,is het zeer waarschijnlijk een electronisch probleem .(99%zeker)
fiat is wat betreft electronica zeer onbetrouwbaar !
eigen ervaring en ook als je bij een fiat forum zit zul je meteen merken dat het het echt zo is.

heb trouwens zelf een fiat stilo !!